You are here: Home // Fitness, Porady // Spacery – łatwy sposób na dobrą formę

Spacery – łatwy sposób na dobrą formę

Nie od dziś wiadomo, że sport jest źródłem kondycji, zdrowia i utrzymania dobrej figury. Niestety, ze sportem kojarzone są zazwyczaj mozolne ćwiczenia, które na samym wstępie zniechęcają. Nie zdajemy sobie sprawy jak cenne dla naszego zdrowia są spacery, które nie wymagają dużego wysiłku. Efekty jednak mogą być ogromne. Spacer jest to rodzaj ruchu zupełnie naturalnego dla naszego organizmu, często niedoceniony w rytmie siedzącego trybu życia. Największym atutem spaceru jest to, że nie wymaga specjalnego sprzętu, ani kupowania karnetu, ponad to tempo można dostosować do własnych potrzeb. Spacerują dzieci i osoby starsze. Pora roku i pogoda również nie odgrywa roli, wystarczy odpowiednio się ubrać.

Spacery są źródłem energii i poprawiają kondycje. Usprawniają układ oddechowy i sercowo-naczyniowy przez dotlenienie. Dzięki spacerom, pozbywamy się napięcia w układzie kostno-mięśniowym, ponieważ rozciągamy mięśnie ciała. Aktywność, która angażuje 95% wszystkich mięśni ciała wywiera nacisk na tkankę kostną mobilizując ją do lepszej regeneracji. Dzięki dotlenieniu i przepływ krwi przez mózg, podnosi się jego wydajność, poprawia się pamięć i koncentracje. Zmniejszają ryzyko zachorowania na liczne choroby, na raka, cukrzycę, choroby serca, cukrzycę, osteoporozę.

Spacer też jest doskonałym sposobem na spalanie kalorii i pozbycie się zbędnych kilogramów. Mało, kto zdaje sobie sprawę, że godzina powolnego spaceru pozwala utracić 200 kalorii, a jeśli jesteś w stanie zmienić tempo na szybki marsz spalamy 300 kalorii. Spacery wzmacniają mięśnie nóg i pośladków, a także pozwalają spalić tłuszcz i zyskać wytrzymałość.

Spacer też jest doskonałą formą relaksu i wyciszenia. Można kontemplować piękno przyrody, czy architekturę miasta. Jest możliwość spacerów samotnych jak i w grupie przyjaciół, z dziećmi czy z naszą drugą połową, takie wspólne spędzanie czasu zacieśnia więzi i każdemu wychodzi na zdrowie. Podczas spaceru spada poziom stresu i uwalniają się endorfiny, które poprawiają dobry nastrój. Dlatego warto wygospodarować sobie codziennie choć pół godziny na taką przyjemność, a jeśli ktoś nie jest w stanie codziennie to zaleca się dla dobrej kondycji choć cztery razy w tygodniu wybrać się na spacer. Zamiast relaksowania się przed telewizorem czy komputerem można wyjść na spacer i zobaczyć wiele więcej niż przez szklanym ekranem.

Brak ruchu powoduje ospałość, towarzyszy temu brak energii, a co za tym idzie brak chęci do działania. Codziennie  spacery hartują organizm i powodują. Wreszcie wszystkie atutu spaceru, pozwalają zachować nam dłużej młodość, o czym chyba każdy marzy.

Related posts:

  1. Zumba – trening, taniec i dobra zabawa
  2. Nordic walking.
  3. Idealna figura w zasięgu ręki
  4. Aqua jogging
  5. Trening Mental Body

Tags: , , , , , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.