You are here: Home // Porady // Jak schudnąć po ciąży

Jak schudnąć po ciąży

Nie jedna młoda mama zadaje sobie to pytanie, jak po urodzeniu malucha wrócić do dawnej formy. Jednak obowiązki wynikające z posiadania malucha jakie spływają na kobietę, często uniemożliwiają pomyśleć o sobie. W czasie ciąż średnio wzrost wagi waha się między 10 do 15 kilogramów, jest to norma. Po porodzie, traci się od 5 do 7 kilo, a reszta zostaje. Jednak często się zdarza, że kobieta podczas ciąży przybiera więcej niż przewiduje norma.

Pierwszym naturalnym sposobem zrzucenia zbędnej masy ciała po ciąży jest karmienie piersią. Nie jest to mitem, że ta naturalna metoda pozwala młodej mamie na powrócenie do dawnej linii. Maluchy do 6 miesiąca, życia mogą być karmione mlekiem matki, oczywiście pod warunkiem, ze ona dobrze się odżywia. Laktacja powoduje utratę tyle kalorii dziennie ile traci się podczas godzinnych intensywnych ćwiczeń. Kalorie pobierane są z ud i pośladków, zupełnie odwrotnie, niż zazwyczaj. Kobieta jest w stanie w przeciągu pół roku wrócić do wagi z przed ciąży. Jednak należy pamiętać, że tylko dobre odżywianie jest gwarantem sukcesu. Kobiety w tym okresie popełniają żywieniowe błędy niezdrowe jedzenie, ciężkostrawne jedzenie i jedzenie „ za dwoje”. Takie, nawyki nie tylko nie pomogą w zwalczaniu zbędnych kilogramów, ale także gwarantują przybranie kolejnych niepotrzebnych

Jednak nie wszystkie panie mogą karmić piersią swoje pociech. Dla takich osób też istniej, wiele sposobów zbędne kilogramy. Odchudzania po ciąży nie można odkładać, ponieważ to pierwsze miesiące po urodzeniu dziecka są najlepszym okresem na pozbycie się zbędnej wagi. Dzieje się tak dlatego, że hormony zaczynają działać zupełnie odwrotnie niż przed ciążą. Zazwyczaj, dbają o gromadzenie tkanki tłuszczowej na wypadek ciąży, a po porodzie wpływają na to żeby chudnąć. Po porodzie dziecka, rodzi się także łożysko odpowiadające, za wzmożony apetyt. Łaknienie jest mniejsze, a metabolizm jest nastawiony na spalenie tłuszczu. Dlatego w toku obowiązków, które niesie za sobą opieka nad noworodkiem, warto też pomyśleć o sobie, bo te pół roku po porodzie dobra okazja, by pozbyć się masy pozostałej po ciąży.

Ćwiczenia zalecane są dopiero w 5 lub 6 tygodni, wcześniej są niezdrowe, ponieważ organizm w tym czasie się regeneruje. Na początku ćwiczenia powinny trwać ok. 10 minut, a później stopniowo można zwiększać dawkę. Ćwiczenia nie tylko są dobre dla zrzucenia wagi, ale również pozwalają uwolnić się od stresu, dodają energii, co może minimalizować poporodową depresję. Wiadomo, że największym treningiem dla młodej mamy jest opieka nad maluchem.

Related posts:

  1. Dieta w ciąży
  2. O efekcie yoyo

Tags: , , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.