You are here: Home // Porady // Słodycze

Słodycze

Słodycze to produkty, z których chyba najciężej zrezygnować podczas diety. Batoniki, ciastka, lody, desery, torciki kuszą nas nieustannie i nie dają o sobie zapomnieć. Skąd tak się dzieje? Dlaczego w sytuacjach stresowych znaczna część społeczeństwa sięga po słodką przekąskę?

Po spożyciu słodkiego produktu, wzrasta poziom glukozy we krwi, która odpowiedzialna jest za wydzielanie serotoniny. Ta, z kolei, wpływa na nasz dobry nastrój.
Często w chwilach stresu, kobiety jak i mężczyźni sięgają po słodycze. Po parokrotnych powtórzeniach takiego działania, organizm zaczyna łączyć te dwie sytuacje za sobą i przy następnej okazji będzie domagał się przekąski o wysokiej zawartości cukru. Ten swoisty nawyk może przerodzić się w uzależnienie i to w aspekcie fizycznym jak i psychicznym.
Zjedzenie słodyczy, nasz organizm kojarzy z nagrodą i przyjemnością, które to na moment pomagają nam zapomnieć o gnębiących frustracjach, smutku i stresie. Jednak sytuacja taka nie trwa długo.

Kiedy pojawia się spadek cukru we krwi, wzrasta apetyt na produkty słodkie. Aby się wyzbyć chęci na słodkości, trzeba zadbać o odpowiedni poziom cukru we krwi. Pomogą nam w tym regularne posiłki spożywane w regularnych odstępach czasu.
Nie można również bać się produktów o wysokiej zawartości węglowodanów. Dzięki nim, glukoza uwalniana jest do krwi bardzo powoli, dzięki czemu poziom cukru nie ulega drastycznym wahaniom.
Kiedy dopada nas apetyt na słodycze, warto jest podjąć aktywność ruchową. Już pól godziny biegania, aerobiku czy jazdy na rowerze pomoże nam poczuć się znacznie lepiej i zwalczyć potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego.
Kiedy już koniecznie trzeba zjeść słodycze i żadne metody zwalczania apetytu nie pomogły, można je zastąpić owocami, kisielem czy galaretką.
Rezygnacja ze słodyczy może przynieść nam wiele pozytywów. Nie tylko, pomoże nam to zrzucić parę kilo, ale również poczuć się lepiej. Ponadto, dzięki niejedzeniu słodkości, można ograniczyć ryzyko zachorowania na wiele chorób, z tym cukrzycy.

Related posts:

  1. Czy dietetyczne jedzenie naprawdę odchudza?

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.