You are here: Home // Diety // Dieta na zgagę!

Dieta na zgagę!

Uczucie palenia w przełyku bądź w żołądku najczęściej występuje po spożyciu tłustych potraw, przejedzeniu się, spożyciu pokarmów nadmiernie przyprawionych, bogatych w węglowodany. Jest to tzw. zgaga. Zjedzony przez nas posiłek trafia do przełyku, a następnie do żołądka, gdzie jest trawiony przez soki trawienne. Kolejnym etapem trawienia są jelita. W sytuacji nadmiernego wypełnienia przełyku lub kiedy kończący zwieracz przełyk jest osłabiony, pokarm wymieszany z enzymami trawiennymi zaczyna się cofać. Wtedy właśnie daje się odczuć pieczenie lub palenie w okolicy przełyku.

Aby nie dopuścić do cofania się treści żołądka, należy się wystrzegać niektórych produktów. Przede wszystkim należy wystrzegać się pokarmów tłustych (tłuste posiłki zwiększają wydzielania się cholecystokininy, która powoduje zmniejszenie się ciśnienia w dolnym zwieraczu przełyku) i nadmiernie przyprawionych potraw. Zakwaszanie żołądka powodują owoce cytrusowe, więc też należy je skreślić ze swojego jadłospisu. Niewskazanie jest również spożywanie kawy, herbaty i gazowanych napojów zawierających kofeinę. Czekolada, orzeszki ziemne, mięta i ciasto drożdżowe również przyczyniać się mogą do zgagi.

Ponadto, posiłki powinny być mniejsze, jednak jedzone częściej. Ostatni posiłek powinien być zjedzony na 2-3 godziny przed snem. Po za tym, bardzo często za problemy trawienne odpowiada alkohol. Należy z niego zrezygnować. U osób otyłych, nadmierna ilość kilogramów powoduje dodatkowe ciśnienie w brzuchu i ucisk na żołądek. Często to ludzie z nadwagą są ofiarami zgagi, więc tu wskazanie jest zrzucenie kilogramów.

    Related posts:

    1. Kontrowersyjna dieta

    comment closed

    Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.