You are here: Home // Diety, Porady // Dieta na wypadające włosy

Dieta na wypadające włosy

Warto pamiętać, że każdemu człowiekowi, nie zależnie od płci czy wieku, wypadają włosy.
Normą jest gdy codziennie wypada nam ich ok. 100. Jednak ich liczba sięgająca 300-400 powinna nas zaniepokoić.

Powodów wypadania włosów może być wiele:

  • stres,
  • anemia ,
  • złe odżywianie,
  • nerwica,
  • choroba (kilku dniowa gorączka możne znacznie osłabić cebulki włosa),
  • genetyczne obciążenie łysieniem,
  • mechaniczne uszkodzenia cebulek spowodowane zbyt ciasnym związywaniem w koński ogon, przegrzewaniem suszarką, prostownicą czy zbyt częste farbowanie.

Sklepowe półki zalewają nas stertą kosmetyków do włosów wypadających. Warto jednak pamiętać, że prawdziwe dbanie o włosy zaczyna się od środka i wymaga odpowiedniej diety.

Po jakie jakie składniki pokarmowe powinnyśmy sięgnąć w celu zreperowania uszkodzonych włosów?

białko – jest głównym składnikiem włosów ( znajduje się głównie w mięsie, jajach, rybach, produktach zbożowych i roślinach strączkowych)

witaminy:

  • witamina A i beta karoten (zielone, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa, ziemniaki, natka pietruszki, wątroba, tran, masło)
  • z grupy B- witamina B6,B12, Kwas foliowy(mleko i jego przetwory, żółtka jaj, drożdże, pełnoziarniste pieczywo, otręby, zielone warzywa liściaste, pszenica, pestki słonecznika, brokuły, buraki, awokado, drób, wieprzowina)
  • witamina C (owoce cytrusowe, jagody, melony, papryka, ciemne zielone warzywa liściaste, ziemniaki, pomidory
  • witamina E (żółtka jaj, awokado, nasiona sezamu, migdały, brązowy ryż, ciemnozielone warzywa, pełnoziarniste pieczywo, oleje i tłuszcze roślinne)

składniki mineralne:

  • żelazo (czerwone mięso, zielone warzywa liściaste, fasola, suszone owoce, np. morele, produkty wzbogacane w ten pierwiastek)
  • miedź (wątroba, owoce morza, nasiona, orzechy)
  • cynk (migdały, brązowy ryż, owoce morza, drób, ryby, kasze)

kwasy tłuszczowe z rodzin omega-3 i omega-6 (orzechy, pestki dyni, ryby- zwłaszcza morskie, awokado, oleje roślinne)

Dieta, która będzie obejmowała wyżej wymienione składniki powinna w ciągu kilku tygodni rozprawić się z uporczywym wypadaniem włosów i przywrócić im blask. Niestety, musimy jednak uzbroić się w cierpliwość ponieważ uzupełnienie niedoborów pokarmowych musi zająć trochę czasu.

Related posts:

  1. Kawa i papierosy – jaką dietą zredukować negatywne skutki używek?
  2. Dieta w ciąży
  3. Walka z cellulitem.
  4. Na czym polega dieta strukturalna?
  5. Dieta antystresowa.

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.