You are here: Home // Diety, Nowości // Dieta białkowa

Dieta białkowa

Bardzo dużą popularnością wśród gwiazd show biznesu cieszy się dieta białkowa ( inaczej zwana dietą Dukana lub dietą proteinową). Chcielibyśmy przedstawić jej program oraz wskazać kolejne etapy tej diety.

Dieta białkowa przeznaczona jest dla osób o silnym charakterze, zdecydowanych pozbyć się nadmiaru tłuszczu z organizmu i chcących cieszyć się zgrabną sylwetką.
Ten innowacyjny program żywieniowy to nie konieczność stanowczego ograniczenia spożywanych przez nas posiłków. Odrobina silnej woli pozwoli przyzwyczaić się do nieco innych nawyków żywieniowych aby osiągnąć wymażoną sylwetkę.
Założenia – diety białkowej:
Dieta ta (jak sama nazwa wskazuje) bazuje na dużej ilości białka w posiłkach i opiera się na sycących śniadaniach, mięsnych obiadach i nabiałowych kolacjach. Dozwolone są owoce, surówki warzywne i sałatki. Mimo obfitości jedzenia, odchudzanie daje efekty. Codzienny jadłospis składa się z 4 posiłków. Powinny się w nim znaleźć: chude mięo, wędliny, jajka, sery i inne wyroby mleczne, które dostarczają organizmowi dużej dawki białka.
Co ważne, każdy dzień powinien zacząć się od herbatki ziołowej, a między posiłkami powinno się wypijać 2 litry niegazowanej wody mineralnej.

Dieta białkowa składa się z 4 etapów:
-faza ataku
-faza naprzemienna
-faza utrwalenia
-faza stabilizacji

Pierwsze 2 etapy ukierunkowane są na odchudzanie a 2 następne na utrwalenie efektów diety, co pozwala uniknąć ponownego utycia.

Faza ataku składa się głównie z chudego mięsa i nabiału i przypomina nieco sposób działania nagłej głodówki. Aby dostarczyć organizmowi dużo „czystych protein” i przyspieszyć metabolizm menu powinno składać się z wspomnianego chudego mięsa (najlepiej z grilla lub piekarnika), drobiu, chudych wędlin drobiowych i szynki, chudego nabiału czyli: sera białego, jogurtów, mleka, kefirów, maślanki). Oprócz tego na liście składników tej fazy znajdują się podroby, wszystkie ryby (wędzone, pieczone, gotowane, surowe), owoce morza oraz jajka. Ważne jest aby wypijać dużą ilość wody tj. 1,5-2 litry dziennie. Ten etap diety powinien trwać pięć dni.

Kolejny etap to faza naprzemienna. W okresie jej trwania dietę można wzbogacić o warzywa (surowe lub gotowane), a w szczególności pomidory, szparagi, sałatę, ogórki, grzyby, szpinak, rzodkiewki, kapustę, seler, cykorię, bakłażany, paprykę, marchew, buraki, szparagi i bakłażany. Naprzemienność polega na tym, że po stosowaniu przez 5 dni menu z fazy ataku, stosujemy przez kolejne 5 dni menu urozmaicone powyższymi produktami. Następnie przez kolejne 5 dni spożywamy produkty z fazy ataku. Czynności te powtarzamy, aż do uzyskania pożądanej wagi.

Faza utrwalenia jest najważniejszym etapem diety. Pozwala on utrzymać osiągniętą wagę. Zakłada się, że faza powinna trwać proporcjonalnie do ilości zrzuconych kilogramów tj. 10 dni na każdy zrzucony kilogram wagi. Menu można wzbogacić o: pełnoziarnisty chleb ( ale do 2 kromek dziennie), ser (do kilku plasterków dziennie), makaron, ryż i ziemniaki (jeden z tych produktów 2 razy w tygodniu), owoce o jak najmniejszej zawartości cukru  (unikajmy winogron, bananów  i czereśni).

Ostatnim etapem diety jest faza stabilizacji. Gdy zrzuciliśmy już zbędne kilogramy, jednak aby nie utracić efektu to raz w tygodniu powinniśmy powrócić do menu z fazy ataku. Pijmy wtedy 2 litry wody dziennie oraz proteinowy koktajl. W ciągu kolejnych dni pamiętajmy o śniadaniach obfitych w nabiał. Ograniczajmy cukry, słodycze. Poza tym nasza dieta może wrócić do „normalności”.

Related posts:

  1. Dieta Dunkana
  2. Z serii „niebezpieczne” diety- dieta Atkinsa.
  3. Dieta Plaż Południa- trzy fazy do zgrabnej sylwetki.
  4. Dieta kopenhaska- fakty i mity.
  5. Po zdrowe serce- dieta Dash.

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.