You are here: Home // Fitness // Trening Mental Body

Trening Mental Body

Mental Body to nowoczesna forma treningu, która powstała dzięki połączeniu form już istniejących. Na zajęciach Mental Body wykonuje się ćwiczenia aerobowe, a także te zaczerpnięte z jogi, pilatesu oraz tańca towarzyskiego.

Formy Mental Body są ćwiczeniami skierowanymi na wnętrze człowieka, a nie na zewnętrzność (ciało). Podczas treningu  niezwykle ważne jest czucie własnego ciała w różnych jego pozycjach oraz panowanie nad oddechem. Do tego potrzebne jest maksymalne skupienie i koncentracja na wykonywanych ruchach. Mental Body  to swego rodzaju medytacja, technika relaksacyjna, pozwalająca oderwać się od codziennych spraw i stresów. Ale ćwiczenia te nie tylko pozwolą się nam zrelaksować. Oprócz równowagi fizycznej, przywrócą nam także równowagę fizyczną. Dzięki nim możemy wzmocnić mięśnie, a także wyszczuplić sylwetkę.


Wszystkie ćwiczenia wchodzące w skład treningu Mental Body, wykonywane są bardzo powoli i dokładnie, przy spokojnej muzyce, gdzie ruchy powtarzane są w tempie 80-118 uderzeń na minutę (dla porównania: w tradycyjnym fitness tempo to średnio 130 uderzeń ). Muzyka symulująca ma za zadanie odprężyć, stworzyć warunki do skupienia, zrelaksować, a nie pobudzić do ćwiczeń. Dzięki zwolnionemu rytmowi muzyki, możemy w trening włączyć nasz umysł. Stanowi ona jedynie tło do ćwiczeń, nie nadając wyraźnego rytmu, dzięki czemu każda z osób wykonujących ćwiczenia, może ustalić swoje własne, odpowiadające mu tempo.

W wykonywanie ćwiczeń angażujemy swój umysł: powinniśmy sobie dokładnie wyobrażać jak nasze mięśnie pracują podczas danego ćwiczenia: jak mięśnie i włókna się kurczą, a później rozluźniają.
Zestawy ćwiczeniowe oferowane przez Mental Body łączą w sobie aerobik, pilates, jogę i taniec klasyczny. Podczas wykonywania ćwiczeń ważna jest prawidłowa postawa ciała i prosta sylwetka, a także precyzja ich wykonywania.

Trening Mental Body opiera się na założeniu, że trenując w sposób mentalny, świadomie wykonując ćwiczenia, podnosi się efektywność tych ćwiczeń. Podaje się, że w ten sposób można osiągnąć nawet dwa razy lepsze rezultaty. Dlatego podczas zajęć Mental Body, instruktor na bieżąco opisuje trenującym, co dzieje się z ich mięśniami podczas wykonywania danych ruchów oraz mówić co powinni odczuwać podczas napinania, rozluźniania czy też rozciągania poszczególnych partii ciała.
Instruktor podaje też w jakim celu ćwiczenie jest wykonywane oraz podaje jak prawidłowo oddychać.

Related posts:

  1. Trening cardio.
  2. Idealna figura w zasięgu ręki
  3. Czym jest Gyrokinesis
  4. Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.
  5. Trening na dwóch kółkach.

Tags: ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.