You are here: Home // Fitness // Squash

Squash

Jesienią  i zimą nasz zapał do ćwiczeń maleje. Powodem jest brzydka pogoda (często deszczowa) i chłodne poranki. Nie mamy ochoty biegać, ani możliwości ćwiczyć na łonie natury, wdychając świeże powietrze. Nie koniecznie też mamy ochotę ćwiczyć na siłowni. Dla szukających nowych wrażeń, polecam grę w sqasha. Pozwoli się zrelaksować, nabrać energii, a także przyczyni się do wysmuklenia sylwetki i wzmocnienia mięśni.

Nie obawiaj się, jeśli nigdy nie miałaś styczności z tennisem czy squashem. W squasha gra się łatwiej,a  do tego dynamiczniej, dzięki czemu jest on skuteczniejszy w spalaniu kalorii. Podczas jednej godziny intensywnej gry  w squasha możemy spalić aż 800 kalorii!Gra w squasha jest więc świetnym treningiem cardio.

Sport ten staje się coraz bardziej popularny w Polsce, dlatego nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem kortów do squasha- znajdują się już właściwie w każdym dużym mieście. Cena sprzętu potrzebnego do uprawiania tego sportu również z roku na maleje, dzięki czemu staje się on rozrywką coraz bardziej powszechną i dostępną dla większej ilości osób. Jeśli jednak nie chcemy inwestować w sprzęt, mamy także możliwość wypożyczenia go. W końcu musimy najpierw sprawdzić czy ten sport nam się w ogóle spodoba. A jeśli wciągnie nas na dobre, wtedy można skompletować własną rakietę, okulary i buty (bo tyle właściwie nam potrzeba, oprócz kortu, aby móc uprawiać squasha).

Warto wiedzieć, że dobór rakiety związany jest z umiejętnościami gracza. Kiedy już nauczymy się grać i wypracujemy dobrą technikę odbić, powinniśmy zmienić rodzaj rakiety. Dlatego nim opanujemy grę, lepiej nie inwestować zbytnio w własny sprzęt, gdyż niedługo i tak będzie go trzeba zmienić. Dla graczy początkujących zalecana jest rakieta cięższa, z dużą główką (moc uderzeń na początku naszej przygody ze squashem nie jest taka ważna). Kiedy już nabierzemy wprawy w grze, możemy zmienić rakietę na lżejszą, bardziej precyzyjną i pozwalającą na mocne uderzenia.
Pamiętajmy także o ochronie naszych oczu. Podczas gry, piłka osiąga bardzo dużą szybkość (czasem ponad 200km/h). Trzeba więc do gry używać specjalnych okularów ochronnych.

No related posts.

Tags: ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.