You are here: Home // Diety // Kontrowersyjna dieta

Kontrowersyjna dieta

Jan Kwaśniewski – lekarz i dietetyk z sanatorium w Ciechocinku opracował dietę, dzięki której osoby ją stosujące chudną, mimo że jedzą dużo i w dodatku- tłusto (dzienne spożycie kalorii waha się w granicach aż 3000-4000). Sekret diety tkwi w maksymalnym ograniczeniu, prawie wyeliminowaniu węglowodanów oraz niskim spożyciu białka.
Dieta dra Kwaśniewskiego nazywana jest również dietą optymalną. Nazwa ta może być jednak mylna, bowiem, przez wielu lekarzy uznawana jest za szkodliwą dla zdrowia i nie polecają jej stosowania. Nie powinny jej stosować przede wszystkim osoby mające skłonności do miażdżycy.

Dr. Kwaśniewski oparł swą dietę na przekonaniu, że produkty zwierzęce takie jak podroby, smalec, wieprzowina, mało, tłuste sosy i sery, można jeść bez żadnych ograniczeń. Jednak węglowodany: cukry, słodycze, owoce – należy właściwie wykluczyć. Najlepszy według niego stosunek  stosunek tłuszczy do białka to 3:1, natomiast tłuszczu do węglowodanów to 3: 0,5. Kwaśniewski uważa, że przyczyna nadwagi oraz wysokiego poziomu cholesterolu jest spożywanie zbyt dużej ilości produktów roślinnych zawierających węglowodany

Najważniejsze zasady:

  • spożywanie 3 posiłków dziennie (wszystkie z nich wysokotłuszczowe, np. śniadanie:jajka na bekonie, obiad: golonka, kolacja: zapiekanka z sera żółtego, jaj i szynki)
  • najważniejsze produkty w diecie to jaja, produkty mleczne i mięso
  • sery to ważny element, jednak jedzone są nie z chlebem, a śmietaną, masłem czy majonezem
  • dzienna porcja mięsa: 100-200 gramów (mięsa chude wzbogaca się o tłuszcz, dodając np. boczku)
  • unikanie węglowodanów (dzienna dawka ro 50 gramów)
  • nie zaleca się spożywania cukru, słodyczy, miodu, przetworów owocowych, ryżu, kasz, chleba, potraw mącznych, gotowanych ziemniaków, grochu, fasoli, a także picia słodkich napojów
  • jedzenie nie więcej niż 300 gramów warzyw lub mało-słodkich owoców
  • nie wskazane są jabłka, banany, gruszki, pieczywo oraz potrawy mączne (wysoka zawartość węglowodanów)
  • zaleca się przyjmowanie tłuszczy zwierzęcych przynajmniej 4 razy dziennie (smalec, masło, boczek, słonina, jajka, a w szczególności żółtka )
  • jedzenie tłustych serów, podrobów, galaret mięsnych, tłustych sosów, wieprzowiny, tłustego drobiu, salcesonów, pasztetów, tłustych ryb, majonezu,
  • picie pełnego mleka, śmietany, napojów bez cukru

Dieta ma wielu zwolenników, których, mimo kontrowersji, wciąż przybywa. Wiele osób, które ją stosują jest zadowolonych z efektów, twierdząc, że mają więcej energii i chęci do życia. Lekarze jednak nie zalecają jej dłuższego stosowania.

Related posts:

  1. Jak być zdrowym? 6 kroków do zdrowego odżywiania.
  2. Dieta wodna
  3. Dieta Mayo
  4. Z serii „niebezpieczne” diety- dieta Atkinsa.
  5. Na czym polega dieta strukturalna?

Tags: ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.