You are here: Home // Porady // Jak walczyć z pokusami podczas diety?

Jak walczyć z pokusami podczas diety?

Zaczynasz następny dzień diety ale myślisz tylko o niezdrowym hamburgerze lub cieście czekoladowym? Zastanawiasz się jak walczyć z głodem i pokusami by w końcu zrzucić zbędne kilogramy? Postaw sobie kilka rozsądnych celów i realizuj je.

W ciągu stosowania diety przechodzimy wiele kryzysów. Zastanawiamy się czy naprawdę warto walczyć kilka miesięcy o te kilka kilogramów mniej. Często stawiamy sobie nierealne długoterminowe cele, które są trudne do osiągnięcia. Jednak dla sukcesu w odchudzaniu nie wystarczy wiara w to, że się uda. Trzeba małymi kroczkami dążyć do zpmniejszenia wagi i kontrolować to co się w celu je.

Po pierwsze należy umieć się odpowiednio zmotywować. Wystarczy obiecać sobie, że za kolejne 2-3 kilo mniej będziemy mogli zmieścić się w wymarzoną sukienkę. Motywacją są również randka lub wesele jednak tego typu „zachęcacze” na dłuższy okres nieskuteczne. Dla zwiększenia szans na powodzenie w odchudzaniu warto prowadzić dziennik, w którym opisujemy obecne samopoczucie, wagę, stan zdrowia np. bóle głowy, problemy z cerą czy ilość i jakość sny. Dzięki własnym notatkom zobaczymy jak mocno zmieniło się w czasie stosowania diety nasze zdrowie i jak mocno utrata kilogramów wpływa na naszą samoocenę.

Jeśli jednak nie udało Ci się oprzeć pokusie i zjadłeś niedozwolone produkty nie rezygnuj z diety. „Za karę” poćwicz intensywnie przez 20 minut. Poczujesz się lepiej wiedząc, że chociaż częściowo spaliłeś dodatkowe kalorie. Ponadto warto rozplanować pozostałe posiłki w ciągu diety tak by można było zrekompensować ponadplanowe jedzenie innym, bardziej zdrowym.

Rano nie zapomnij o śniadaniu. To najczęstszy błąd osób na diecie- omijanie posiłków, w tym najważniejszego dla naszego organizmu-śniadania. Po kilku godzinach snu organizm potrzebuje niezbędnej energii dla prawidłowego funkcjonowania. Jeśli zapomnimy o śniadaniu nasze ciało będzie senne i nieprzygotowane do wysiłku i zapewne domagać się będzie cukru. Oznacza to, że ciężko nam będzie się powstrzymać od zjedzenia słodyczy.

Jeśli w ciągu dnia dopadnie nas głód nie warto od razu biec do sklepu. Nasz organizm, gdy brakuje nam energii potrzebuje cukrów z tego względu w ciągu dnia podjadamy cukierki i batoniki. Zanim udamy się na zakupy warto zjeść coś pożywnego np. owoce i napić się wody, która zmniejsza uczucie głodu. Dodatkowo warto robić większe zapasy zdrowych produktów by zawsze mieć je pod ręką. W razie gdy nie musimy zjeść coś nieplanowanego warto zdecydować się na chrupiące warzywa i owoce np. marchew, rzodkiew, jabłko lub coś sycącego np. kurczaka czy tuńczyka lub na słodkie orzechy czy owoce.

Na diecie warto również zwracać uwagę na produkty typu light czy ze zmniejszoną ilością tłuszczy lub cukrów. Są one zwykle droższe niż normalna żywność i dodatkowo wcale nie mają właściwości odchudzających. Najczęściej jest to takie samo jedzenie jak te bez nazwy „zdrowy” czy „light” i zamiast pomagać spowalniają proces odchudzania.

Related posts:

  1. Owoce i warzywa podstawą tej diety!
  2. Czy dietetyczne jedzenie naprawdę odchudza?
  3. Posiłki wielkości garści- sekret diety garściowej.
  4. Dietą walczmy z rakiem

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.