You are here: Home // Fitness // Idealna figura w zasięgu ręki

Idealna figura w zasięgu ręki

Wystarczy ćwiczyć dwa-trzy razy w tygodniu po 45 minut by po pół roku cieszyć się wymarzoną figurą. To niezawodny sposób na poprawę wyglądu oraz samopoczucia. Regularne ćwiczenie zapewni Ci zgrabną, kuszącą figurę.

Aby ćwiczyć nie trzeba od razu biec na siłownię czy basen. Można na przykład intensywnie tańczyć. W ten sposób wzmacniają się mięśnie bioder i talii, np. rzadko przez nas używane skośne mięśnie brzucha. Taniec ujędrnia ciało i zapobiega odkładaniu się tłuszczu. W ciągu godziny intensywnego tańca można stracić do 400 kcal, a klasycznego do 150 kcal.Dodatkowo można zrezygnować z windy. Chodzenie po schodach modeluje np. pośladki. Należy naciskać mocno nogami na stopnie, w ten sposób by poczuć jak mięśnie pośladkowe rytmicznie się naprężają i rozciągają.

Jednakże najlepszym sposobem na stworzenie idealnej sylwetki są ćwiczenia w klubie fitness. Będąc kontrolowanym przez instruktora trudno się nie ruszać. Dodatkowo przy muzyce łatwiej zapomnieć o wysiłku. Tłumaczy to popularność aerobiku czy stepu. Podkreślenia wymaga fakt, że regularne trenowanie poprawia samopoczucie. Dzięki ćwiczeniom organizm się dotlenia, zwiększa się jego odporność i zmniejsza uczucie stresu. W różnego typu klubach fitness dostępne są zwykle następujące rodzaje treningu:

  • aerobik, czyli 25 minut ćwiczeń tanecznych w szybkim tempie (tętno wynosi zwykle 120-160 uderzeń na minutę) oraz 20 minut ćwiczeń wzmacniających poszczególne grupy mięśni np. brzucha, ramion, pośladków. Ten rodzaj ćwiczeń wzmacnia organizm i spala tkankę tłuszczową,
  • stretching, czyli rozciąganie mięśni; to ćwiczenia przy spokojnej muzyce, których celem jest zwiększenie ruchomości stawów oraz elastyczności i ukrwienia mięśni,
  • step, który polega na wchodzeniu na specjalny stopień w rytm muzyki; ćwiczenie stepu nie jest nudne, gdyż kolejne sety są ułożone w określoną sekwencję. Step to trening kształtujący przede wszystkim zgrabne uda i pośladki, chociaż część ćwiczeń poświęca się na wzmocnieniu mięśni brzucha i grzbietu,
  • TBC (Total Body Condition) to ćwiczenia poświęcone modelowaniu ciała. W tym celu wykorzystuje się różnego rodzaju przybory np. ciężarki, taśmy gumowe, niewielkie sztangi, drążki. Stosując ten rodzaj treningu w ciągu godziny można spalić około 500 kcal,
  • Hi Lo Combo – ćwiczenia ułożone w układ choreograficzny z różnego rodzaju kroków, podskoków i figur; trening wykonuje się w takt szybkiej muzyki a kończy go 10 minutowy stretching,
  • BBS (biodra, brzuch, stretching) – trening podzielony na cztery części. Pierwsze to ćwiczenia wytrzymałościowe, potem na mięśnie brzucha, następnie uda i pośladki. Trening kończy 10- minutowy stretching.

Kolejnym niezawodnym sposobem na piękną i zgrabną figurę jest pływanie. To właśnie ćwiczenia w wodzie najbardziej harmonijnie kształtują sylwetkę. Dodatkowo wzmacnia się mięśnie i spala tłuszcz nie obciążając stawów, gdyż woda równoważy ciężar ciała. Styl również ma wpływ na kształtowanie sylwetki: żabka wpływa na kształt ud i pośladków, styl grzbietowy wzmacnia mięśnie pleców i braków, kraul kształtuje łydki, pośladki i ramiona. Najlepiej jest ćwiczyć po pół godziny 3 razy w tygodniu.

Ćwiczenia najlepiej wykonywać między 7 a 8 rano lub 16 a 18 popołudniu. W tym czasie wzrasta temperatura ciała i poziom hormonów, co powoduje, że organizm lepiej radzi sobie z wysiłkiem.

Related posts:

  1. Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.
  2. Czym jest Gyrokinesis
  3. Ćwiczenie jogi sposobem na zdrowe ciało i sprawny umysł
  4. Aqua jogging
  5. Trening cardio.

Tags: , , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.