You are here: Home // Diety // Dieta wodna

Dieta wodna

Nie jest skomplikowana i nie wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Przede wszystkim dieta wodna to zmniejszenie porcji jedzenia oraz poprawienie ich jakości (na pokarmy lekkostrawne). Dodatkowo trzeba oczywiście pić dużo wody. W diecie tej organizm nieprzyzwyczajony do zmniejszenia porcji szybko może „odbić” sobie zgubione kilogramy. Z tego względu należy przy stosowaniu diety wodnej przestrzegać kilku zasad:

  • należy pić min. dwa litry wody niegazowanej w ciągu dnia,
  • trzeba zrezygnować z cukru i słodyczy,
  • nie można spożywać kolorowych napojów słodkich i soków z dodatkiem cukru,
  • trzeba zastąpić zwykłą kawę – zbożową,
  • nie można jeść sera ani pić mleka krowiego,
  • należy zrezygnować z przypraw (potrawy można doprawiać oliwą z oliwek),
  • przed snem (wieczorem) należy wypić herbatkę oczyszczającą,
  • nie można jeść fast foodów.

Dieta wodna jest dobra na lato, kiedy nie chce się jeść obfitych, tłustych posiłków. Jednak waro spróbować jej o każdej porze roku, bo nie jest trudna ani nudna.

Przykładowy jadłospis:
Rano należy wypić na czczo, zaraz po wstaniu z łóżka 1-2 szklanki wody o temperaturze pokojowej z dodatkiem soku z połówki cytryny lub przygotowany dzień wcześniej napar z ziół.

Śniadanie (jedno danie do wyboru):
- filiżanka kawy zbożowej lub szklanka herbaty ziołowej,
- 2 tosty (najlepiej z ciemnego chleba) z miodem,
- lub tarte jabłko z dodatkiem musli,
- lub sałatka ze świeżych owoców lub warzyw (najlepiej świeże, umyte, możliwie nie obrane ze skórki).

Lunch: woda pita małymi łyczkami.

Obiad (jedno danie do wyboru):
- torebka ryżu, gotowany lub grillowany filet z kurczaka/indyka, sałata z oliwą z oliwek,
- lub kremowa zupa jarzynowa (zmiksowane marchew, pietruszka, seler, por, ryż, brukselka),
- lub sałatka ze świeżych lub gotowanych na parze warzyw (kalafior, marchew, fasola).

Podwieczorek (jedno danie do wyboru):
- jogurt bez cukru,
- lub kefir z truskawkami.

Kolacja (jedno danie do wyboru):
- 2 kromki chleba, chuda wędlina, pomidor lub ogórek, sałata,
- lub szpinak z pomidorem w kawałkach.

W ciągu dnia należy pić jak najwięcej wody, dzięki czemu uczucie głodu nie będzie tak odczuwalne, gdyż woda daje uczucie sytości. Kilka dni tej diety powinno przynieść pożądany efekt. Dodatkowo dzięki niej można pozbyć się zaparć, wzdęć, bólów brzucha, gazów. Należy jednak stosować ją z głową, gdyż istnieje duże ryzyko efektu jo-jo. Powodzenia!

Related posts:

  1. Dieta Dunkana
  2. Dietą walczmy z rakiem
  3. Dieta indiańska- oczyść swój organizm z toksyn.
  4. Owoce i warzywa podstawą tej diety!
  5. Z serii „niebezpieczne” diety- dieta Atkinsa.

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.