You are here: Home // Diety // Dieta Andersona

Dieta Andersona

Jedną z ciekawszych koncepcji dietetycznych jest dieta opracowana przez pracownika uniwersytetu w Los Angeles – Henry’ego L. N. Andersona. Zalicz się ona do diet „niełączenia”, które zwracają szczególną uwagę na to, jakie produkty powinno się spożywać w następującej po sobie kolejności i jak powinien wyglądać prawidłowo przygotowany jadłospis. Tego rodzaju spostrzeżenia mają swoich licznych zwolenników.

Jak pokazują doświadczenia osób stosujących dietę, daje ona umiarkowane efektów w stosunkowo krótkim czasie – średnio określa się jej skuteczność jako utratę jednego kilograma w jeden tydzień. Kuracja powinna obejmować dłuższy okres czasu i jest raczej przeznaczona dla osób o niedużej nadwadze.

ZASADY

Co istotne dieta ta opiera się przede wszystkim na niełączeniu białek z węglowodanami, gdzie widoczne jest duże podobieństwo do diety „rozdzielnej”. Zalecenia Andersona są jedna dużo bardziej „elastyczne” i „mniej skomplikowane”.W diecie, oprócz głównego założenia „niełączenia” zabronione jest spożywanie kawy, herbaty oraz napojów alkoholowych. Posiłki powinniśmy spożywać tylko wtedy, kiedy jesteśmy naprawdę  głodni i w umiarkowanych ilościach (do 4 posiłków dziennie). Zabronione jest spożywanie płynów bezpośrednio przed, w trakcie i po jedzeniu. Pół godziny przed posiłkiem wskazane jest jedynie wypicie szklanki ciepłej wody.

Aby pokazać jakich poszczególnych produktów ze sobą nie łączyć pogrupowano je w trzy kategorie, podobnie jak w przypadku diety rozdzielnej:
I – produkty wysokobiałkowe, np. gotowane mięso, nabiał; rośliny wysokobiałkowe (np. soja) i owoce
II – produkty neutralne: tłuszcze i oleje, warzywa, orzechy, jogurty, sery, itp.
III – produkty węglowodanowe: mączne, bogate w skrobie (ziemniaki, ryż, kukurydza, kasza), słodycze, itd.

Zgodnie z dietą można łączyć ze sobą produkty  z kategorii I i II oraz z II i III. Nie wolno natomiast łączyć produktów z kategorii I i III. Przykładowo – nie powinno się jeść mięsa z ziemniakami, ponieważ takie połączenie wydłuża niepotrzebnie proces trawienia. Spożywanie owoców powinno następować godzinę przed lub po posiłku. Połączenie grupy II i III najkorzystniej stosować w porze kolacji. Wartość energetyczna pokarmów przyjmowanych w ciągu dnia nie powinna przekraczać 1000 kcal. Oczywiście dania mączne, niezwykle tuczące, należy w coraz większym stopniu zastępować np. kaszą lub ryżem.

Posiłki spożywa się w następujących porach: od 24.00 do 12.00 – jedynie owoce i świeże soki owocowe; od 12.00 do 16.00 – soki warzywne, sałatka warzywna (z dodatkiem orzechów); od 16.00 do 20.00 – „wszystko” zgodnie z zasada niełączenia”; po 20.00 – kategoryczny zakaz posiłków!

Related posts:

  1. Dieta doktora Haya
  2. Nie łącz węglowodanów i białek- sukces murowany!
  3. Dieta Dunkana
  4. Na czym polega dieta strukturalna?
  5. Dieta Mayo

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.