You are here: Home // Fitness // Czym jest Gyrokinesis

Czym jest Gyrokinesis

Gyrokinesis jest  to stosunkowo nowa propozycja fitnessowa dla tych, którzy poznali już wszystkie możliwe formy i zdążyli się nimi znudzić, a także dla tych, którzy pragną wszechstronnych oraz urozmaiconych ćwiczeń

Co to jest?

Ta forma łączy w sobie elementy jogi, tańca, gimnastyki, tai-chi i pływania. Wymyślił ją węgierski tancerz-  Juliu Horvath już w latach 70. Połączył najefektywniejsze ćwiczenia z istniejących już technik (joga, pilates, taniec, pływanie, tai chi), tworząc w ten sposób swoją metodę. Dzięki takiej kompilacji trening jest bardzo skuteczny i uruchamia wszystkie nasze mięśnie, nawet te głęboko położone. Warto wiedzieć, że ćwiczenia te, wykonuje się na siedząco.  Ponadto mogą je wykonywać wszyscy- bez względu na kategorie wiekowe, zdolności ruchowe czy stopień zaawansowania.
Początkowo, wspomniany już twórca metody, stworzył program jogi dla tancerzy i zaczął prowadzić go w nowojorskim Central Parku, wprowadzając z czasem swój trening do kolejnych studiów fitness. Stopniowo dodawał do ćwiczeń nowe przyrządy i w końcu gyrokinesis przybrał swoją ostateczną formę. Dziś do treningu używa się takich przyrządów jak maty, piłki czy ławeczki. Przechodzenie od jednego ćwiczenia do drugiego przebiega w sposób płynny i harmonijny: tak jakby ćwiczenia odbywały się na scenie teatru muzycznego (w końcu twórcą jest tancerz).

Co obiecuje gyrkinesis?
Trening gyrokinesis obiecuje nam:

  • dostarczenie energii na cały dzień (tak więc ćwiczenia warto wykonywać z rana)
  • pokonanie stresu i zmęczenia
  • rozciągnięcie  mięśni
  • wzmocnienie mięśni
  • zwiększenie elastyczności kręgosłupa, a co za tym idzie – pozbycie się bólów pleców,
  • prostą postawę
  • polepszenie koordynacji
  • ujędrnienie oraz wymodelowanie brzucha
  • poprawę krążenia
  • zwiększenie dopływu tlenu do organów wewnętrznych takich jak mózg czy serce (odpowiednie oddychanie)

Gyrokenesis opiera się na koncepcji regularnego a także umiarkowanego treningu- bez przeciążania którejkolwiek partii ciała oraz rozciągania mięśni na siłę. Tego rodzaju trening nie przeforsowuje nas i nie narusza równowagi naszego ciała. Istotą poszczególnych ćwiczeń są powtórzenia, rotacje, skłony, skręty w przód, bok i tył.

Treningi możemy wykonywać samodzielnie w domu. Jednak chcąc nauczyć się prawidłowego wykonywania ćwiczeń, najlepiej na początku uczęszczać na treningi pod okiem doświadczonego instruktora. Na rynku dostępne są również płyty DVD z tego rodzaju ćwiczeniami. Gdy już dokładnie będziemy wiedzieć jak poprawnie wykonywać ćwiczenia i na czym ta metoda polega, możemy je wykonywać samodzielnie.

Related posts:

  1. Trening cardio.
  2. Poczuj wewnętrzną siłę! Sztuka Tai-Chi.
  3. Rodzaje zajęć fitness
  4. Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.
  5. Biegnij po zdrowie i urodę.

Tags: ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.