You are here: Home // Porady // Czy dietetyczne jedzenie naprawdę odchudza?

Czy dietetyczne jedzenie naprawdę odchudza?

Na rynku można spotkać wiele produktów typu light, slim czy fat tree. Najczęściej jednak wcale nie działają one odchudzającą, jak nas przekonują producenci. Dodatkowo są one zdecydowanie droższe od normalnych produktów i zamiast odchudzać nas drożą nasze portfele. Produkty light kuszą cudownym składem typu: niskocukrowe, beztłuszczowe. Jednakże kto da się przekonać o istnieniu dietetycznego majonezu czy czekolady bez utraty smaku?
Przedstawiciel Brytyjskiego Stowarzyszenia Diabetycznego dr Frankie Philips przedstawia produkty slim, którym nie warto wierzyć. Oto 7 głównych grzechów klientów, którzy poszukują jedzenia o dietetycznych właściwościach.

1.Płatki śniadaniowe z linii slim
Producenci w reklamach pokazują szczupłe, młode i zdrowo wyglądające dziewczyny, które zapewniają, że dzięki płatkom można schudnąć. Prawda jest natomiast taka, że płatki slim wcale nie mają bardzo zmniejszonej zawartości tłuszczu i cukru. Pomimo, że badania pokazują, że osoby jedzące na śniadanie płatki z mlekiem są szczuplejsze to na metabolizm najlepiej wpływają zwykła owsianka i łyżka rodzynek z średnio tłustym mlekiem. Płatki slim są zwykle o około złotówkę droższe na paczce od normalnych. Warto więc zastanowić się nad zasadnością ich zakupu.

2.Woda mineralna typu fitness ze smakowym dodatkiem
Taka woda sprzedawana jest w szczupłych, ergonomicznych butelkach, które dopasowują się do kształtu dłoni. Etykietka na której znajdują się zwykle: szczupła osoba promująca wodę i garść owoców, ma przekonać, że woda pomoże nam uzupełnić dzienną dawkę witamin. Jednakże taka woda jest zwykłą mineralną z dodatkiem wspomagaczy i cukru. Witamy, które wg jej składu się w niej znajdują mają śladową ilość i nie warto liczyć na ich wartość dla organizmu.

3.Dietetyczna czekolada
Taka czekolada oszukuje poprzez słynne słowo „light” oraz fakt, że często znajduje się na półce z produktami sojowymi. Dodatkowo reklamy telewizyjne mają nas przekonać, że jedząc ją w dowolnych ilościach nie przytyjemy. Jednakże czekolada dietetyczna ma mniej tłuszczu a zamiast cukru słodzik, który nie potrafi oszukać mózgu. Dla efektywnej pracy potrzebujemy cukru. Z tego względu zamiast czekolady light warto jeść gorzką czekoladę o wysokiej zawartości kakao (min.60%), gdyż zawiera dużo magnezu i poprawia nasze samopoczucie.

4.Śniadaniowe batoniki
Tego typu batoniki mają wg reklam poprawić przemianę materii. A prawda jest taka, że zawierają tyle samo tłuszczu i cukru co inne batoniki. Lepszym rozwiązaniem dla osób chcących przejść na dietę będzie zjedzenie owoców.

5.Dietetyczne jogurty
Reklamy pokazują, że jogurty dietetyczne dzięki swoim właściwościom probiotycznym czy metabolicznym mogą wspomagać utratę wagi. Jednakże jogurty je są produkowane z niepełnotłustego mleka, z dodatkiem cukru i sztucznych składników, co powoduje, że są one bardziej kaloryczne od zwykłych jogurtów. Zamiast dietetycznego warto więc zjeść jogurt naturalny z dodatkiem płatków owsianych, suszonych moreli i słodzony miodem.

6.Specjalne chleby dietetyczne
Oszustwo w tego typu produktach leży w ich nazwie, często oznakowane są one jako slim lub diet friendly, co przekonuje kupujących, że są one dietetyczne. Taki chleb jest jednak równie kaloryczny co normalne pieczywo. Producenci jednak zwykle oferują cieńsze kromki, co sprawia, że po posiłku żołądek szybciej domaga się jedzenia.

7.Owocowe napoje
Tropikalne nazwy, pozytywne reklamy oraz obiecywanie o poprawie zdrowia- tak nas oszukują producenci napojów dietetycznych. Prawda jest taka, że napoje te nie różnią się pod względem kalorycznym od coca-coli. Dodatkowo zawierają one wspomagacze smaku i barwniki, które nie mają nic wspólnego z naturalnymi.
Zanim kupimy coś uznanego za dietetyczne warto więc spojrzeć na skład i cenę, bo na takich produktach można stracić tylko pieniądze.

Related posts:

  1. Dietetyczne ciasta

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.