You are here: Home // Fitness // Ćwiczenie jogi sposobem na zdrowe ciało i sprawny umysł

Ćwiczenie jogi sposobem na zdrowe ciało i sprawny umysł

Joga stanowi nie tylko zbiór ćwiczeń usprawniającym nasze ciało ale również sposobem na zdrowe, lepsze życie.

Wymyślone przez Hindusów ćwiczenia działają nasz organizm jak lek- przynoszą ulgę przy różnorodnych schorzeniach np. bólach głowy i pleców, bezsenności czy też łagodzą objawy stresu.

Istnieje wiele pozycji jogi poniżej opisano te, które pomagają w leczeniu najczęściej występujących schorzeń i dolegliwości. Są to proste i niewyczerpujące zestawy ćwiczeń, które wykonywać mogą osoby w każdym wieku. Dla efektu należy je wykonywać dwa razy dziennie (najlepiej całe serie) przez co najmniej miesiąc. Należy podkreślić, że codzienne uprawianie jogi poprawia pracę mięśni i stawów. Dodatkowo ćwiczenia te poprawiają samopoczucie psychiczne i fizyczne.

W jaki sposób prawidłowo wykonywać ćwiczenia? Należy przede wszystkim trzymać się kilku zasad:

  1. Ćwiczenia wykonywać należy 2 godziny po posiłku.
  2. W czasie ćwiczeń należy miarowo i głęboko oddychać nosem.
  3. Należy ćwiczyć w wywietrzonym pokoju. Nie wolno ćwiczyć na łóżku lub na materacu.
  4. W pomieszczeniu do ćwiczeń powinien panować spokój, należy wyłączyć telefon.
  5. Należy ćwiczyć w luźnych ubraniach, boso, bez biżuterii i zegarka.
  6. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy rozluźnić mięśnie twarzy, nie marszczyć czoła.

Dodatkowo należy pamiętać, że w każdej pozycji należy wytrzymać co najmniej minutę. W przypadku gdy wykonujący ćwiczenie czuje ból należy je natychmiast przerwać.

1. Ćwiczenie na osłabienie

  • Połóż się na plecach przy ścianie na złożonym kocu.
  • Oprzyj nogi tak, by tworzyły kąt prosty z tułowiem.
  • Przysuń pośladki jak najbliżej ściany.
  • Ugięte i rozluźnione ręce połóż na podłodze za głową.
  • Palce stóp skieruj do dołu.
  • Pozostań w tej pozycji przez 3 minuty, opuść nogi na ziemię.

2. Ćwiczenie przeciwdziałające wyczerpaniu nerwowemu

  • Uklęknij na podłodze.
  • Wyciągnij przed siebie ręce i połóż dłonie na ziemi.
  • Opierając się na dłoniach i stopach, unieś się jak najwyżej do góry.
  • Wyprostuj ręce i kolana, spuść głowę.
  • Wytrzymaj minutę, potem uklęknij i oprzyj czoło o ziemię.

3. Ćwiczenie zapobiegające wzdęciom

  • Połóż się na brzuchu z wyciągniętymi nogami.
  • Zegnij ramiona w łokciach i oprzyj ramiona na podłodze blisko pach.
  • Wydychając powietrze, wygnij tułów do tyłu unosząc się na rękach. Palce i pięty stóp powinny się ze sobą stykać, ale jeśli nogi rozchodzą ci się same, co zdarza się często, nie zsuwaj ich na siłę.
  • Wypchnij pierś do przodu nie odrywając miednicy z podłogi.
  • Pozostań w tej pozycji minutę, z wydechem opuść tułów na podłogę.

4. Ćwiczenie usuwające zmęczenie nóg

  • Złóż dwa koce wzdłuż, trzeci połóż w poprzek, na wysokości głowy. Uklęknij za kocami.
  • Rozsuń łydki tak, by pośladki znalazły się między piętami.
  • Pomagając sobie rękami, opuszczaj powoli tułów do tyłu na podłogę.
  • Kiedy głowa znajdzie się na ziemi, nie odrywaj kolan.
  • Połóż luźno ręce, pozostań w tej pozycji przez minutę.

5. Ćwiczenie przeciwdziałające bezsenności

  • Przygotuj krzesło i dwa złożone koce.
  • Usiądź na brzegu koców z nogami wyciągniętymi przed siebie. Nogi są wyprostowane, duże palce u stóp i kostki razem.
  • Robiąc wdech, wyciągnij mocno ręce do góry, rozciągając tułów.
  • Z wydechem oprzyj czoło i i ręce na krześle. Zamknij oczy i rozluźnij ręce. Pozostań w tej pozycji przez dwie minuty.

6. Ćwiczenie łagodzące bóle migrenowe

  • Potrzebne ci będzie krzesło i dwa złożone koce.
  • Usiądź ze skrzyżowanymi nogami na brzegu koców.
  • Oprzyj czoło na brzegu krzesła, rozluźnione ręce połóż na siedzeniu. Wytrzymaj w tej pozycji przez dwie minuty, głęboko oddychając.
  • Po tym czasie zmień skrzyżowanie nóg i kontynuuj ćwiczenie również przez dwie minuty.

7. Ćwiczenie zmniejszające napięcie nerwowe

  • Usiądź na piętach.
  • Zrób wdech i wyciągnij ręce przed siebie.
  • Wydychając powietrze, zrób skłon, rozsuwając kolana tak, by tułów zmieścił się między nimi. Duże palce stóp mają być złączone.
  • Połóż dłonie i czoło na podłodze. Staraj się wyciągnąć ręce jak najbardziej do przodu, nie odrywając pośladków od pięt.
  • Pozostań w tej pozycji przez dwie minuty.

8. Ćwiczenie poprawiające leczenie przeziębienia

  • Przygotuj trzy złożone koce i pasek, najlepiej z klamrą.
  • Na wyciągniętych do przodu rękach zrób na pasku pętlę na szerokość ramion.
  • Przełóż ręce do tyłu i naciągnij pasek tuż nad łokcie. Połóż się tak, by oprzeć ramiona na kocu. Podczas wydechu podnieś do góry nogi i tułów – podeprzyj go rękami. Palce nóg skieruj do ziemi.
  • Wytrzymaj w tej pozycji przez minutę.

Related posts:

  1. Skuteczny spsób na zgrabne pośladki!
  2. Na wyrzeźbiony brzuch – tylko 6 Weidera!
  3. Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.