You are here: Home // Fitness // Aqua jogging

Aqua jogging

Aqua jogging łączy korzyści związane z pływaniem i bieganiem a także uprawianiem innych rodzajów sportu. Bieganie w wodzie można uprawiać niezależnie od tego czy umie się pływać czy nie. Dodatkowo nie trzeba się przejmować obecną kondycją, przebytymi kontuzjami czy bólami kręgosłupa czy stawów. Biegnąc w wodzie wykonujemy dość obszerne ruchy, które zmuszają do pracy prawie wszystkie partie mięśni. Przy każdym kolejny kroku pracują nogi, od bioder aż po staw skokowy. Ramiona i ręce wzmacniają się i ujędrniają, co poprawia ich wygląd (stają się bardziej smukłe). Dodatkowo jest to zdrowa forma aktywności fizycznej, która minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji oraz obciążeń kręgosłupa. Ćwiczenia w wodzie mogą by wykonywane z obciążeniem np. ciężarkami u rąk i kostek.

Zalety aqua joggingu są następujące:

  • poprawa przepływu krwi w organizmie (pod wodą naczynia krwionośne są pod silniejszym naporem)- serce mniej pracuje by dotlenić organizm, spada tętno,
  • jest to idealna forma ruchu dla osób cierpiących na nadwagę,
  • stanowi sposób na aktywne spędzanie czasu przez osoby z wadą postawy,  z problemami z mięśniami, tkanką łączną i zmianami reumatycznymi,
  • wysiłek związany z chodzeniem w wodzie pomaga zrzucić zbędne kilogramy, pół godziny treningu to 400kcal mniej,
  • woda pomaga termoregulować organizm, co oznacza, że nawet przy bardzo intensywnym wysiłku nie pocimy się,
  • zwiększamy w czasie ćwiczeń obciążenie mięśni, przy tym nie obciążając stawów,
  • jest to doskonały sposób na wyleczenie kontuzji,
  • obciąża się nie tylko mięśnie nóg, ale całego ciała.

Aqua jogging jest podobny do biegania, więc by go uprawiać nie trzeba specjalnych umiejętności. W bieganiu w wodzie, tak jak w normalnym bieganiu ważna jest praca rąk. Powinny one wykonywać ruchy podobne jak te podczas normalnego joggingu- nie pływać. Ćwiczenie należy zacząć nieznacznie pochylając się do przodu. Im wyżej będziemy podnosić kolona, tym będzie nam trudniej. Dodatkowo należy zwracać uwagę na to by za mocno się nie odchylać i zadbać o to by bieganie w wodzie jak najbardziej przypominało to normalne. Kroki w aqua joggingu powinny być krótkie a głowa, klatka piersiowa i biodra mają tworzyć linię prostą.

Oczywiście biegając w wodzie należy pamiętać, że im głębsza woda tym jest to trudniejsze ćwiczenie. Najlepiej zacząć więc od głębokości do klatki piersiowej i stopniowo decydować się na pracę w głębszej wodzie, nawet w takiej gdzie nie możemy dosięgnąć nogami dna. Wówczas należy stosować specjalne kamizelki lub szelki, by utrzymać się na powierzchni.

W wodzie biegać każdy może, o tym przekonać się można na specjalnych zajęciach prowadzonych przez wiele klubów fitness i baseny. Nie jest to trudne i nudne ćwiczenie. Więc maszerujmy. Po dnie.

Related posts:

  1. Ćwiczenie jogi sposobem na zdrowe ciało i sprawny umysł
  2. Pod prąd i z prądem – o zaletach pływania.

Tags: , ,

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.