You are here: Home // Porady // Naturalna porcja zdrowia!

Naturalna porcja zdrowia!

Nie ma nic lepszego od świeżych warzyw i owoców. To prawdziwe bomby witaminowe, a na dodatek są lekkie, niskokaloryczne i bardzo smaczne. Robiąc zakupy, z pewnością wkładasz do koszyka takie produkty jak: jabłka, cytrusy, pomidor, papryka, czy ogórek. Komponując codzienny jadłospis, warto zapoznać się z mniej popularnymi, nieco już zapomnianymi ale bardzo wartościowymi produktami.

  • Winogrona. Znajdziesz w nich glukozę, fruktozę, kwasy organiczne i przeciwutleniacze. Zawierają dużo potasu, są więc bardzo korzystne dla serca, układu krwionośnego i działają moczopędnie. Są bogate w fosfor i wapń – podstawowy budulec kości i zębów – oraz działają odżywczo na mózg. Zawierają także magnez i chlor, regulujące pracę systemu nerwowego.  Ponadto są one strażnikami Twojej odporności. Ciemne winogrona są zdrowsze od jasnych! Działają przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo. Badania wykazały iż w skórce tego owocu występuje składnik - resveratrol, który ma działanie antyrakowe.
  • Daktyl. Owoc ten oferuje Ci naturalne cukry, karoten, witaminy z grupy B, witamina E, C, wapń, żelazo i fosfor. Daktyl znany jest z właściwości przeciwzapalnych, przeciwzakrzepowych i przeciwbólowych. Zawarte w nim salicylany sprawiają, że działa jak aspiryna!
  • Figi. Charakteryzują się dużą wartością energetyczną, gdyż zawierają 50 – 75% cukrów. Suszone figi są źródłem magnezu, wapnia i innych soli mineralnych. Suszone figi posiadają silne właściwości antyoksydacyjne, które są związane z dużym stężeniem polifenoli. Zawarty w nich cynk wspomaga funkcjonowanie układu hormonalnego, a błonnik leczy zaparcia.
  • Imbir. Ułatwia trawienie, działa rozkurczowo, łagodzi mdłości, przeciwdziała tworzeniu się zakrzepów krwi, działa przeciwobrzękowo, a także zwiększa koncentrację.
  • Oliwki. Nie tylko bardzo smaczne, ale i zdrowe. Olej z oliwek zawiera około 75% jednonienasyconego kwasu oleinowego, antyoksydanty (witaminę E oraz polifenole). Oliwki zawierają ponadto beta karoten i sterole roślinne. Obniżają stężenie cholesterolu we krwi i są przyjazne dla Twojego serca.

Related posts:

  1. Niezbędnik kulinarny w Twojej kuchni.
  2. Kawa i papierosy – jaką dietą zredukować negatywne skutki używek?
  3. Sztuczne witaminy niebezpieczne dla naszego zdrowia!
  4. Przez żołądek do serca. Jadłospis Casanovy.

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.