You are here: Home // Diety, Porady // Dieta strefowa.

Dieta strefowa.

Dieta strefowa to dieta skomponowana przez amerykańskiego dietetyka i biotechnologa Barry’ego Sears’a. Jest to dieta niskowęglowodanowa, polegająca na przestrzeganiu proporcji pomiędzy głównymi składnikami diety (30% energii z białek, 40% z węglowodanów i 30% z tłuszczy). Kluczem do szczupłej sylwetki jest więc dobór odpowiednich proporcji energetycznych. Dzięki takiemu zabiegowi, Twój organizm może efektywniej spalać kalorie, bowiem hormony przyspieszające metabolizm działają zachowując równowagę. Stosując dietę strefową, możesz zrzucić ok 2-3 kg w ciągu pierwszych dwóch tygodni, a następnie 1-3 kg miesięcznie. Takie tempo zapewnia zrównoważony sposób gubienia zbędnych kilogramów, zapobiegając jednocześnie efektowi jo-jo. W praktyce dieta polega na odpowiednim komponowaniu cegiełek pokarmowych respektując zasady wyżej określonej proporcji.

  • BIAŁKA (1B)ser biały chudy, plaster (30 g) serek wiejski light 1/2 op. (150 g) białko jaja, 2 sztuki dorsz (50 g) halibut (50 g) tuńczyk w sosie własnym, ok. 1/3 puszki (90 g) krewetki, 3 sztuki małże, kraby, kalmary (ok. 50 g) łosoś (50 g) parówki sojowe, 2 sztuki wędlina drobiowa (30 g) pstrąg wędzony (ok. 30 g) tofu twarde (ok. 100 g)jogurt naturalny, 0 proc. (150 g) kefir 0 proc., opakowanie (150 g) mleko 2 proc., 3/4 szklanki jajko, sztuka feta light (150 g) ser żółty (30 g) szynka (30 g) wieprzowina (30 g) wołowina (30 g) cielęcina (30 g) parówki cielęce, 2 sztuki kiełbasa (30 g)
  • TŁUSZCZE (1T) awokado (1/4) masło, łyżeczka migdały, 3 sztuki oliwa z oliwek, 1/2 łyżki oliwki, 5 sztuk olej (tłoczony na zimno), 1/2 łyżki orzechy włoskie, 2 sztuki orzeszki ziemne, 6 sztuk, śmietana, 1/2 łyżki majonez light, łyżka majonez tradycyjny, 1/2 łyżki serek kremowy, np. Hochland, 1/2 łyżki ser pleśniowy, 1,5 łyżeczki pistacje, 4 sztuki
  • WĘGLOWODANY (1W) brokuły (250 g) brzoskwinia, sztuka cebula, 2 sztuki szczypiorek, 2 pęczki cykoria, 5 główek cukinia, 2 sztuki (małe) sałata, główka cytryna, sok z 1 sztuki czereśnie, 8 sztuk fasolka szparagowa, szklanka fasola biała sucha, 1/4 szklanki fasolka czerwona z puszki, 1/4 szklanki gruszka, sztuka jabłko, sztuka grejpfrut, sztuka jagody, 1/2 szklanki kalafior, sztuka kapusta, 1/2 główki kiwi, sztuka maliny, truskawki, szklanka mandarynka, sztuka morele, śliwki świeże, 3 sztuki ogórek, 1/2 kg lub 2 „węże” papryka czerwona lub zielona, 2 sztuki pieczarki (1/2 kg) płatki owsiane, łyżka pomarańcze, 1/2 sztuki pomidory, duży owoc soczewica sucha, 1/4 szklanki szpinak gotowany, szklanka winogrona, 1/2 szklanki kiełki (100 g)chleb jasny, cienka kromka chleb razowy, 1/2 kromki chlebek Wasa, kromka tost pełnoziarnisty, kromka rodzynki, łyżka ananas (kostki), 1/2 szklanki banan, 1/3 sztuki batonik czekoladowy, 1/4 sztuki buraczki gotowane, szklanka chałka, 1/2 kromki dżem niskosłodzony, łyżka groszek zielony, 1/2 szklanki kajzerka, 1/2 sztuki kukurydza, 1/2 szklanki keczup, 2 łyżki lody waniliowe, 2 łyżki makaron ugotowany, 1/4 szklanki marchew, 4 sztuki mąka, 2 łyżki miód, łyżeczka naleśnik (mały), sztuka piwo, 1/2 szklanki ryż biały, ugotowany, 3 łyżki ziemniaki gotowane lub pieczone, 2 sztuki

Related posts:

  1. Odchudzające trio: chrom, magnez i cynk.
  2. Dieta norweska.
  3. Chudnij ze smakiem – dieta orientalna.
  4. Dieta na lato.

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.