You are here: Home // Diety, Porady, Przepisy // Dieta Bircher-Bennera.

Dieta Bircher-Bennera.

Dieta Bircher-Bennera to niezwykle rozsądne, zdrowe i zrównoważone podejście do procesu odchudzania. Skupia się ona przede wszystkim na wykształceniu dobrych nawyków żywienia.

  • Zanim zaczniesz stosować dietę, przez tydzień zapisuj wszystko co zjadasz, każdy posiłek i przekąskę.
  • Ponadto, dzień przed rozpoczęciem kuracji odchudzającej zafunduj sobie delikatne oczyszczanie organizmu, pij mnóstwo soków owocowych, ograniczając jednocześnie jedzenie!
  • Jedzenie krój na małe kawałki – sprawiają wrażenie obfitości.
  • Jedz na małych talerzach, oszukasz głód!
  • Po każdym kęsie odkładaj kanapkę na talerzyk.
  • Ogranicz zawartości skrobii w posiłkach – pożegnaj się z mąką, ziemniakami, kaszą i cukrem.
  • Postaw na surowe pokarmy. Zaczynaj od nich każdy posiłek.
  • Wyeliminuj ostre przyprawy, sól, kawę i papierosy.
  • Stosuj oliwę i oleje roślinne.
  • Przyjmuj białko pod postacią odtłuszczonego mleka i chudego twarogu oraz warzyw, roślin strączkowych, produktów zbożowych, w tym pieczywa, orzechów i owoców.
  • Zamiast śmietany używaj kefiru, lub jogurtu.
  • Jedz dużo sałaty, ogranicz mięso!
  • Gotuj na parze.
  • Zaprzyjaźnij się z muesli.

Przykładowy jadłospis:
I śniadanie – 250 Kcal
Bułeczka pełnoziarnista posmarowana łyżeczką masła lub margaryny, obłożyć 2 cienkimi plasterkami gotowanej szynki oraz kilkoma plasterkami ogórka.
II śniadanie i podwieczorek – 100 Kcal
Kromka chleba z masłem i pomidorem.
Obiad – 350 Kcal
Pokroić w zapałkę 10 dag piersi z kurczaka, małą zieloną lub żółtą cukinię, marchewkę i por. Mięso obsmażyć na łyżce oleju, dodać warzywa i jeszcze 5 min. dusić. Doprawić solą, pieprzem i przyprawą chińską. Posypać tymiankiem, zjeść z kromką chleba pełnoziarnistego lub dwoma małymi ziemniakami.
Kolacja – 200 Kcal
Sałatka z 100g chudej wędliny, 1 cykorii, 1 ogórka kiszonego, 1 kwaśnego jabłka, 100ml jogurtu naturalnego.

Related posts:

  1. Dieta norweska.
  2. Odchudzające trio: chrom, magnez i cynk.
  3. Chudnij ze smakiem – dieta orientalna.
  4. Dieta na lato.
  5. Letnie koktajle owocowe.

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.