You are here: Home // Diety // Z serii „niebezpieczne” diety- dieta Atkinsa.

Z serii „niebezpieczne” diety- dieta Atkinsa.

dieta-atkinsaDieta Atkinsa jest jedną z najbardziej popularnych diet niskobiałkowych. Jej twórcą jest lekarz z Nowego Yorku, który twierdzi, że otyłość i nadwagę można zwalczyć bez konieczności ograniczania ilości jedzenia.

Zgodnie ze swoją teorią, Atkins zaleca komponowanie posiłków tak, aby przede wszystkim spożywać pokarmy z dużą zawartością tłuszczu i białka, a unikać tych z cukrami prostymi i złożonymi. Głównym powodem tycia, według Atkinsa, jest właśnie mieszanie tłuszczów z węglowodanami i białkami.

Dieta Atkinsa składa się z czterech etapów. Każda faza trwa dwa tygodnie. W pierwszej, zwanej wprowadzającą, ogranicza się spożycie węglowodanów do 20 g dziennie. W tym czasie można jeść wszystkie gatunki mięsa, ryb i drobiu, owoców morza, jaj, serów pleśniowych, a także wszystkie tłuszcze roślinne. Należy unikać: pieczywa, owoców, produktów zbożowych, warzyw zawierających skrobię, chudego nabiału i kofeiny. Zabronione są również cukier, miód, słodycze i dżemy. Dietetycy zwracają uwagę na niezdrowe ograniczenie spożycia owoców i warzyw, które dostarczają organizmowi witamin, składników mineralnych i błonnika. Po dwóch tygodniach przechodzimy do następnej fazy. W tym czasie stopniowo zwiększamy ilość przyjmowanych węglowodanów do 30-50 g dziennie. Jemy więcej warzyw, orzechy i owoce jagodowe (truskawki, maliny). Nadal jednak bazujemy na tłuszczach i białkach. W trzeciej i czwartej fazie je się tyle węglowodanów, by nie przybywało na wadze. Nie wolno łączyć węglowodanów z mięsem, rybami i jajami. W trakcie całej diety jada się trzy główne dania i jedną- dwie przekąski. Można pić kawę, herbatę (niesłodzone) i wodę mineralną. Na przekąskę można zjeść surówkę lub wędlinę. Stosując się do zaleceń dr. Atkinsa, można stracić do dwóch kg tygodniowo i bez trudu utrzymać właściwą wagę.

Dietetycy zalecają przed rozpoczęciem diety konsultację z lekarzem lub dietetykiem, ponieważ stosować ją mogą wyłącznie osoby w pełni zdrowe.

Related posts:

  1. Owoce i warzywa podstawą tej diety!
  2. Dieta Plaż Południa- trzy fazy do zgrabnej sylwetki.

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.