You are here: Home // Fitness // Trening cardio.

Trening cardio.

Kiedy trenujesz, bardzo istotną kwestią jest na jakim poziomie utrzymujesz swoje tętno. Umiarkowana intensywność ćwiczeń jest zdecydowanie bardziej wskazana od forsowania organizmu morderczym treningiem. Kiedy ćwiczysz „z głową” Twój organizm efektywniej spala tkankę tłuszczową, wzmacniając jednocześnie wydolność serca.  Doskonałym rozwiązaniem jest trening cardio.

Puls serca jest tu sprawą kluczową, dlatego też powinnaś zaopatrzyć się w pulsometr. Tzw. maksymalne tętno powie Ci na jakim poziomie Twój organizm może funkcjonować na najwyższych obrotach, jakiego poziomu wydolności organizmu nie powinnaś przekraczać podczas treningu. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest gdy poziom tętna nie przekracza 70% tętna maksymalnego. Wzór na maksymalne tętno jest bardzo prosty (220 – wiek). Warto go obliczyć!

Trening cardio powinien być stosunkowo długi i umiarkowany. Zaleca się trenowanie 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut.

To jakie cwiczenia wybierzesz zależy w dużej mierze od Twoich zainteresowań, upodobań sportowych, a także elementów sylwetki, które chcesz wyrzeźbić. Trening cardio możesz z powodzeniem wykonywać na siłowni z użyciem bieżni, ergometru czy elipsy. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, abyś trenowała w bardziej naturalnych warunkach:) Polecam bieganie, jazdę na rowerze, aerobic, wspinaczkę górską. Dobre efekty daje również teniss, squash, pływanie i wiosłowanie.

Related posts:

  1. Trening na dwóch kółkach.

Tags: , ,

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.