You are here: Home // Fitness // Rodzaje zajęć fitness

Rodzaje zajęć fitness

Wybór zajęć, jakie oferują nam kluby fitness jest oszałamiający. Z roku na roku specjaliści wymyślają coraz nowsze formy aerobiku z użyciem rozmaitych rekwizytów i kryjące się pod tajemniczymi nazwami. Idąc do klubu, z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Spragnieni wyciszenia, połączonego z rozciąganiem ciała, wybiorą jogę czy pilates, żądni poprawy kondycji, powinni udać się na step, dla osób pragnących wymodelować i ujędrnić ciało, najlepsze będzie bpu.
Co kryje się pod tymi nazwami?

Zajęcia aerobowe najłatwiej podzielić na wytrzymałościowe, kształtująco – wzmacniające czyli modelujące sylwetkę oraz rozciągające. Teraz krótko o każdym z rodzajów:

Zajęcia wytrzymałościowe – zwane cardio, oprócz poprawy kondycji mają na celu zwiększenie wydolności układu sercowo – naczyniowego i oddechowego przez zwiększanie pojemności płuc.  Jednocześnie prowadzą do spalania tkanki tłuszczowej. Najczęściej wiążą się z wykonywaniem choreografii w rytm muzyki.

Do zajęć wytrzymałościowych zaliczamy np.
Step – zajęcia aerobowe polegające na wykonywaniu układów choreograficznych na stepie czyli specjalnie skonstruowanej platformie. Zajęcia te angażują przede wszystkim mięśnie ud oraz pośladków. Są to zajęcia dla spragnionych szaleństwa, zabawy, a przy okazji pragnących poprawić własną kondycję i sylwetkę.

Fat burning – czyli tzw. spalacz tłuszczu to zajęcia taneczne. Ćwiczenia wykonywane są w tempie pozwalającym na utrzymanie stałego tętna w celu uzyskania jak największego spalania tkanki tłuszczowej.

Spinning – to trening na rowerach stacjonarnych mający symulować prawdziwą jazdę w terenie. W zależności od intensywności ćwiczeń zajęcia prowadzone są do odpowiedniej muzyki. Pozwala na spalenie dużej ilości kalorii i poprawę kondycji fizycznej.

Dance aerobic – to zajęcia dla tych, którzy uwielbiają taniec. Ćwiczenia w rytm muzyki, bez stepów, poprawiają wydolność organizmu i wprowadzają w doskonały nastrój.

Zajęcia kształtująco – wzmacniające – wzmacniają poszczególne grupy mięśniowe, a co za tym modelują i wysmuklają sylwetkę. Prowadzone są przy muzyce z wykorzystaniem przyrządów takich jak hantle, gumy, piłki. Zazwyczaj właściwy zestaw ćwiczeń poprzedzony jest około 20 minutową rozgrzewką polegającą na wykonywaniu nie połączonych ze sobą elementów choreograficznych.

Do tego rodzaju zajęć należą:

Body shape – zespół ćwiczeń wzmacniających mięśnie i rzeźbiących sylwetkę. Prowadzone z wykorzystaniem dodatkowych przyrządów. Nie wymagają dużej koordynacji ruchowej, dlatego nadają się niemalże dla każdego.

TBC ( od Total Body Condition) – polega na kształtowaniu sylwetki poprzez wykonywanie ćwiczeń kształtujących wszystkie partie mięśniowe.

BPU ( od brzuch, pośladki, uda) – zajęcia mające na celu kształtowanie tych partii mięśni.

Zajęcia rozciągające -  nastawione na poprawienie gibkości ciała i elastyczności mięśni. Dają możliwość zrelaksowania się i poprawienia odporności organizmu.

Wśród zajęć rozciągających wyróżniamy np.:

Pilates – zestaw ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem, ćwiczeniami siłowymi. Zajęcia polegają na intensywnej pracy nad poszczególnymi częściami ciała poprzez napinanie i rozluźnianie mięśni, a także rozciąganie. Zajęcia wpływają an wygląd – poprawiają świadomość ciała oraz jego elastyczność, ale mają także znaczenie terapeutyczne

Related posts:

  1. Początki fitnessu.

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.