You are here: Home // Porady // Orbitowanie bez cukru, czyli dobre nawyki żywieniowe.

Orbitowanie bez cukru, czyli dobre nawyki żywieniowe.

Mało snu, dużo pracy, jeśli odpoczynek to tylko przed telewizorem a rutynowy rarytas na śniadanie to mocna kawa nierzadko wymieszana z nikotynową przyjemnością? Nic dziwnego, że przez cały dzień czujesz się poirytowana, nadmiernie pobudzona, rozkojarzona, a motywacji, zapału i uśmiechu nie widziałaś u siebie od zeszłych wakacji. Ale nic to, mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Nie trzeba katować się morderczymi treningami i mało przyjemnymi „dietami cud” żeby czuć się lekką i pełną energii. Wystarczy wykształcić w sobie kilka dobrych nawyków, dotyczących nie tylko żywienia, ale także ogólnego funkcjonowania.

Po pierwsze Twój najlepszy przyjaciel – sen. Podczas snu ciało regeneruje się, a my ładujemy akumulatory, za pomocą których musimy funkcjonować na wysokich obrotach przez cały dzień. Może to dla Ciebie zaskoczenie, ale Twój mózg najbardziej intensywnie pracuje właśnie kiedy śpisz! Selekcjonuje on informacje, które zdobywasz w ciągu dnia, jest sprzymierzeńcem wszelkich procesów zapamiętywania. 7-8 godzin snu to dla organizmu dorosłego człowieka optymalna ilość.

Ponadto musisz wiedzieć, że to jak rozpoczynasz dzień ma ogromne znaczenie dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Aby sprostać trudnym wyzwaniom potrzebna jest duża ilość energii którą najlepiej czerpać z pożywnego śniadania. Warto skomponować indywidualną, uzależnioną od własnych potrzeb dietę, która będzie dostarczała Twojemu organizmowi niezbędnych mikroelementów, takich jak selen, białko i dobry tłuszcz.

Mimo, że to co jemy jest bardzo istotne, zasadnicze znaczenie ma również to jak spożywamy swój posiłek. Niebywale ważnym nawykiem jest jedzenie bez pośpiechu, przy stole, wtedy gdy jesteśmy zrelaksowani. Należy wystrzegać się jedzenia w stresie oraz „zajadania”emocji, gdyż ma to bardzo negatywne skutki dla organizmu! Nie zachęcam do liczenia kalorii, ale warto skupić się na spożywanym posiłku, Kiedy delektujemy się każdym kęsem jedzenie nie tylko lepiej smakuje, ale także efektywniej zaspokaja głód. Jeśli czasem w ciągu dnia, mimo sytego posiłku odczuwasz głód, nie staraj się go stłumić. Zamiast tego zjedz pożywną przekąskę (mogą być to suszone owoce lub garść płatków kukurydzianych). Ponadto zachęcam Cię, abyś piła dużo wody. Twoja skóra będzie nawilżona, a Twój organizm otrzyma odpowiedni poziom nawodnienia. Do wypijanej wody warto dodać cytrynę i kilka listków mięty – doskonale oczyszczają organizm z toksyn.

No related posts.

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.