You are here: Home // Diety, Porady, Przepisy // Odchudzające trio: chrom, magnez i cynk.

Odchudzające trio: chrom, magnez i cynk.

b_1_19230Dieta trzech minerałów oparta jest na założeniu, że dostarczanie organizmowi określonych wartości odżywczych jest doskonałym pomysłem w walce z niechcianymi kilogramami. Poza tym walorem, stosowanie tej diety pomaga utrzymać właściwy poziom cukru oraz cholesterolu. Kuracja jest zdrowa i zrównoważona. Opiera się na następujących założeniach:

  • Dzienna porcja dostarczanych kalorii nie może przekraczać 1200.
  • Należy jadać 4 posiłki dziennie – śniadanie, drugie śniadanie, obiad i kolację.
  • Bazą w diecie są takie minerały jak: chrom (odpowiedzialny za rozkładanie tłuszczu), magnez (spalanie węglowodanów) oraz cynk (przemiana materii).
  • Dostarczamy organizmowi takich produktów jak: pieczywo razowe, jaja, wątróbka, ryby, drób, zielony groszek, owoce, kasza gryczana, ser żółty, orzechy, ziarna słonecznika, warzywa strączkowe, ryż razowy, otręby.
  • Dozwolone jest kakao! Jest ono źródłem magnezu.
  • Bezwzględnie należy wyeliminować słodycze, a kawę ograniczyć.

Przykładowy jadłospis:
Śniadanie: (367 kcal) 2 wafle ryżowe cienko posmarowane miękką margaryną z 2 plasterkami szynki drobiowej i pomidorem, sałatka z jaja ugotowanego na twardo i pokrojonego w kosteczkę, łyżki zielonego groszku konserwowego, łyżki posiekanego szczypiorku, doprawiona łyżką naturalnego jogurtu i posypana łyżką pokruszonych orzechów włoskich, szklanka kawy zbożowej Inka, przyrządzonej na mleku (0,5 proc. tłuszczu).
Drugie Śniadanie: (112 kcal) pieczone jabłko z 2 łyżkami jogurtu naturalnego, posypane połową łyżeczki cukru i łyżką otrębów pszennych.
Obiad: (420 kcal) filet z dorsza (100 g) upieczony w folii, ugotowany średni ziemniak, posypany łyżką posiekanego koperku, gotowana kolba kukurydzy, pół szklanki czerwonej, kiszonej kapusty z pokrojoną małą cebulą, odrobiną cukru do smaku, szklanka wody mineralnej niegazowanej (najlepiej z dużą zawartością magnezu)z plasterkiem cytryny.
Kolacja: (305 kcal) 3 kromki chrupkiego żytniego pieczywa, 3 plasterki sera żółtego light, pokrojony strąk czerwonej papryki, pół banana, szklanka herbaty owocowej bez cukru.

Related posts:

  1. Letnie koktajle owocowe.

Tags: , , ,

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.