You are here: Home // Fitness // Nordic walking.

Nordic walking.

Czym jest nordic walking?

W Polsce jest to dość nowa forma sportu, ale zaczyna być już coraz bardziej popularna i zyskuje coraz większe grono fanów. Prawda jest taka, że nie jest to taka znowu młoda dziedzina sportu. Wymyślona została w Finlandii w latach 20 XX wieku, jako trening dla narciarzy biegowych.

Nordic to marsz ze specjalnie przystosowanymi kijkami. Podczas tej aktywności fizycznej można utrzymać w dobrej kondycji praktycznie całe ciało. Nordic to ciekawsza i przyjemniejsza forma marszu (spaceru). Można trenować łagodnie, spokojnie, albo bardziej dynamicznie. Wszystko uzależnione jest od naszego stanu zdrowia i kondycji fizycznej.
Jaki sprzęt trzeba mieć, aby uprawiać ten sport? Odpowiedź jest prosta: tylko kijki! Nie są to jednak kijki do narciarstwa, trekkingu czy hikingu. A jest to często błąd podczas zakupu sprzętu. Ważna jest odpowiednia długość kijków. Są kijki o stałej bądź regulowanej długości. Długość kijków obliczamy wykonując następujące równanie: mnożymy naszą wysokość przez 0,68 i powstaje odpowiednia dla nas długość kijków.

Plusy Nordic walking’u:


-  Usprawnia układ oddechowy i krwionośny,
-  Podczas treningu można spalić ok. 400 kcal na godzinę,
-  Marsz angażuje aż 90% mięśni całego ciała,
-  Nie obciąża stawów i kolan,
-  Wzmacnia wytrzymałość ramion i barków,
-  Większa stabilność niż podczas normalnego biegania,
-  Przy nordic walking’u jest mniejszy nacisk niż podczas biegania na kolana, piszczele, biodra i plecy,
-  Ujędrnia mięśnie, 
-  Nordic walkiing jest praktycznie dla każdego. Maszerować z kijkami może każdy, niezależnie od wieku,
-  Sprzęt do tego rodzaju sportu jest bardzo tani. Wystarczą odpowiedniej długości kijki i dobre buty,
-  Możliwość ćwiczenia w towarzystwie znajomych.

 

Sport ten jest polecany osobom, które mają problemy zdrowotne. Między innymi dla tych, którzy mają problemy ortopedyczne i nie mogą nadmiernie obciążać stawów. Kijki bardzo pomagają, gdyż powodują lepsze rozłożenie ciała i mniejszy nacisk na nadwyrężone stawy. Dyscyplina ta idealnie nadaje się dla osób starszych. Jest spokojna i dzięki kijkom zapewnia bezpieczeństwo nawet w górach.
Miejsce do nordic walking’u jest praktycznie uzależnione od nas samych. Możemy spacerować po miejskim parku, po górskich szczytach czy nawet po plaży. Do tego piękna, słoneczna pogoda, towarzystwo przyjaciół i czas na marsz!

Zachęcam do spaceru z kijkami!

No related posts.

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.