You are here: Home // Porady // Niezbędnik kulinarny w Twojej kuchni.

Niezbędnik kulinarny w Twojej kuchni.

Kulinarnych zalet tłustego rosołku, zapiekanych ziemniaczków, czy dobrze wysmażonego kotleta schabowego komentować nie trzeba:) Dlatego też, chciałabym zaproponować Ci kilka produktów, które z pewnością ożywią Twój codzienny jadłospis, a przede wszystkim dostarczą niezbędnych wartości odżywczych:

Cukinia (kabaczek) to warzywo pochodzące ze słonecznej Italii.  Ma przepyszny, delikatny smak i liczne wartości odżywcze. Doskonale odkwasza organizm, a także poprawia przemianę materii. Cukinia jest warzywem, które nie kumuluje metali ciężkich. Ponadto jest ona bogata w cukier i witaminy, takie jak: C, PP, B1 oraz karoten. Wartość energetyczna 100 g cukinii wynosi jedyne 15 – 16 kalorii.

Brokuły, czyli zielone bukieciki, pochodzące z regionów śródziemnomorskich. Naukowcy dowiedli, że działają one przeciwrakowo – zawierają bowiem sulforafan, beta-karoten, izotiocyjany, indol-karbinol i chlorofil. Brokuły są naturalnym źródłem błonnika, są bogate w takie minerały jak: potas, wapń, żelazo, fosfor, mangan i magnez. Zawierają witaminy: A (beta-karoten), B1, B2, B6, C, K, PP, kwas pantotenowy i kwas foliowy. Ze względu na dużą zawartość chromu, brokuły zaleca się cukrzykom.

Szpinak – tego warzywa z pewnością przedstawiać Ci nie trzeba. Koszmar dzieciństwa może zmienić się w pyszny, bogaty w wartości odżywcze rarytas. Warto go jeść, ponieważ zawiera takie witaminy jak: A1, B1, B2, C i E. Ponadto jest źródłem wapnia, fosforu, żelaza i magnezu.

Dynia, olbrzymie warzywo kojarzące się z Halloween, jest źródłem potasu, wapnia, fosforu, magnezu i żelaza. Miąższ dyni zawiera przeciwutleniacze (mające działanie przeciwnowotworowe), beta-karoten, witaminę E (zwaną także witaminą młodości) oraz B1 i B2, C i PP. Dynia jest bogata w błonnik, pektyny, kwas foliowy i pantotenowy.

Awokado, inaczej owoc maślany, pochodzący z Ameryki Południowej. Jest bardzo sycący, bogaty w błonnik oraz białko. Zawiera takie witaminy jak: A, B1, B2, C, PP, K i H. Ponadto jest źródłem wapnia, potasu i fosforu.

Powiew lata zachęca do tego aby zrobić porządek w swoim jadłospisie i postawić na kreatywność w kuchni.

Życzę smacznego!

No related posts.

Tags: ,

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.