You are here: Home // Diety // Na czym polega dieta strukturalna?

Na czym polega dieta strukturalna?

dieta-strukturalnaWszystkie zalecane w niej produkty zostały wyselekcjonowane według kryteriów minimalnej kaloryczności i maksymalnej zawartości witamin, minerałów i przeciwutleniaczy.
W efekcie powstała lista pokarmów najbardziej wartościowych dla współczesnego człowieka.
Ich regularne spożywanie zapewnia wzmocnienie, regenerację i odmłodzenie organizmu oraz trwałą redukcję masy ciała.

Dieta strukturalna doskonale sprawdza się podczas odchudzania, a jednocześnie jest zalecana w profilaktyce i leczeniu schorzeń cywilizacyjnych.

Kuracje z zastosowaniem naturalnych koktajli o bardzo dużej zawartości przeciwutleniaczy zapewniają gruntowne oczyszczenie organizmu, przypływ energii i bardzo dobre efekty zdrowotne u osób z miażdżycą, podwyższonym poziomem cholesterolu, cukrzycą, nadciśnieniem, schorzeniami zwyrodnieniowymi stawów, osteoporozą, problemami dermatologicznymi, alergią oraz zespołem przewlekłego zmęczenia.

Dieta strukturalna jest dietą pełnowartościową, a jej zasady są zgodne z aktualnym stanem wiedzy medycznej i nauki o żywieniu.

Stosując odżywianie strukturalne nie zaczynamy od pytania – „Ile to ma kalorii?”, ale od wyjaśnienia, w jakim stopniu pokarm pokrywa zapotrzebowanie organizmu na najważniejsze składniki odżywcze?

Jakie zatem produkty polecane są w trakcie stosowania diety strukturalnej?

Grupa produktów 1- produkty zbożowe: razowy chleb pełnoziarnisty, kasza gryczana, kasza jaglana, kiełki pszenicy, makaron razowy, zarodki pszenne, płatki owsiane, ryż brązowy, otręby owsiane i pszenne.

Grupa produktów 2- warzywa: rzeżucha, kapusta, czosnek, brokuły, buraki, cebula, marchew, papryka,sałata, szpinak, pomidory, kalafior, dynia, ziemniaki.

Grupa produktów 3- owoce: ananas, aronia, awokado, banany, figi, grejpfruty, czarne jagody, jabłka, maliny, morele, pomarańcze, czarne porzeczki, śliwki, wiśnie, truskawki, winogrona, żurawina.

Grupa produktów 4- orzechy i pestki: migdały, nasiona słonecznika, orzechy brazylijskie, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, orzechy włoskie, pestki dyni, sezam, siemię lniane.

Grupa produktów 5- produkty białkowe: fasola, groch, jaja, jogurt, kefir, kurczak, łosoś, soczewica, soja, śledź, tofu, tuńczyk, wątróbka cielęca lub drobiowa.

Grupa produktów 6- tłuszcze: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany.

Grupa produktów 7- napoje: zielona herbata, czerwona herbata, kakao, mleko sojowe, napar ze skrzypu, woda mineralna, sok brzozowy, czerwone wino.

Grupa produktów 8- inne: gorzka czekolada, drożdże piwne, melasa trzcinowa, miód.
Dieta strukturalna zatem nie jest jakoś szczególnie odkrywcza. Proponuje ona włącznie do jadłospisu produktów zdrowych, pełnowartościowych. Zdecydowanie jest to dieta warta polecenia.

No related posts.

Tags:

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.