You are here: Home // Fitness // Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.

Giętkość, gracja i sprawność, czyli ćwiczenia Pilates.

Pilates w zamiarze jest zestawem ćwiczeń dających ci giętkość, naturalną grację i sprawność, która będzie doskonale odzwierciedlona w sposobie w jakim chodzisz, bawisz się i pracujesz”. Joseph Pilates

 
Joseph Pilates czuł, że powiedzenie „Jesteś tylko tak stary, na ile się czujesz” jest nieprawdziwe. Według niego twój „prawdziwy wiek” jest uzależniony nie od twojego nastawienia, ale od elastyczności struktur twojego kręgosłupa. Według niego jeśli masz giętki kręgosłup, a masz 50 lat, to jesteś młody, z kolei jeśli masz 25 lat i twój kregosłup nie jest elastyczny to jesteś stary. Taka jest filozofia Josepha Pilates.

Jak widać Pilates to nie tylko same ćwiczenia, ale cała filozofia, sposób w jaki należy odpowiednio żyć.

Pilates to połączenie gimnastyki tai-chi, jogi i baletu. Ćwiczenia odbywają się przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce. Każdy wykonywany ruch powinien być wolny, precyzyjny i dokładny. Z każdym takim ruchem powinien być odpowiednio skoordynowany oddech. Ćwiczenia harmonizują całe ciało.
Trening Pilates wywiera niewielkie obciążenia na stawy i składa się z tak zróżnicowanego zestawu ćwiczeń, że nie sposób się nudzić.
Polecany jest dla wszystkich osób.Efektem ćwiczeń jest jędrne i silne i giętkie ciało.
Ćwiczenia Pilates to łagodny i delikatny sposób kształtowania sylwetki ciała. Nie jest on jednak treningiem łatwym. Wymaga od ćwiczącego niezwykłego skupienia na wykonywaniu każdego ruch, precyzji i koncentracji. Sekretem giętkiego wyglądu jest silny rozwój centrum naszego ciała tzn. – mięśni brzucha, pleców i miednicy. Jeśli silna jest okolica splotu słonecznego, to tym samym całe ciało lepiej pracuje i lepiej wykonuje ćwiczenia. Trening Pilates stawia też dużą wagę na poprawę stabilności i równowagi całego ciała. Pilates kładzie nacisk na jakość, a nie na ilość wykonywanych ćwiczeń.

Nadrzędną sprawą w Pilatesie jest oddychanie! Oddychanie przy tych ćwiczeniach wymaga niezwykłej koncentracji. Wdychając powietrze przez nos pozwól aby wypełniało całe twoje płuca. Następnie otwórz usta i zrób głęboki wydech. Poczujesz jak powietrze opuscza płuca, przepona unosi się, a mięśnie brzucha opadają. Pamiętaj, aby robić to powoli i dokładnie!

 

Przykładowe ćwiczenie

Setka. Dodaje energii, rozgrzewa ciało, wzmacnia mięśnie brzucha.
Leżąc na plecach, unieś nogi wyprostowane w kolanach i rozluźnij stopy. Jeśli jest to dla ciebie zbyt trudne – ćwicz z nogami ugiętymi w kolanach. Ważne, by uda znajdowały się w linii bioder. Ręce uniesione kilkanaście centymetrów ponad podłogą, trzymaj wzdłuż ciała, dłonie skieruj wnętrzem do dołu. Unieś głowę , szyję i łopatki – pozostań w tej pozycji, pilnując, by nie napinać mięśni szyi, tułów i nogi są w bezruchu. Nieznacznie unieś ręce w kierunku ud i opuść je, nie dotykając podłoża. Cały czas kontroluj ruch. Oddychaj wolno, licząc do 5. Wymieniając każdą kolejną liczbę, podnoś w czasie wydechu ręce, by następnie, podczas nabierania w płuca powietrza, je opuścić. Zrób 100 ćwiczeń rąk, biorąc 10 oddechów.

Related posts:

  1. Rodzaje zajęć fitness
  2. Trening cardio.
  3. Trening na dwóch kółkach.
  4. Nordic walking.

Tags: ,

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.