You are here: Home // Fitness, Porady // Biegnij po zdrowie i urodę.

Biegnij po zdrowie i urodę.

Bieganie to forma aktywności, wymagająca niewielkich nakładów finansowych, sprzyjająca zdrowiu, urodzie, świetnie modelująca Twoją sylwetkę. Jogging jest to forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym jego celem jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego stresu związanego z wysiłkiem. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h.

Głównymi zaletami tego typu treningu jest fakt, iż bieg ma charakter aerobowy, przez co wzmacnia układ oddechowo-krążeniowy. Nie tylko usprawnia funkcjonowanie serca, płuc, ale także mięśni kończyn dolnych i obręczy biodrowej. Ponadto walczy ze złym cholesterolem, a także normalizuje ciśnienie krwi. Dobrze zafundować sobie krótki trening przed wysiłkiem intelektualnym – bieganie bowiem doskonale wpływa na dotlenienie mózgu, przez co może on pracować na najwyższych obrotach. Warto zwrócić uwagę, że każdy wysiłek związany z satysfakcją pokonywania kolejnych dystansów sprawia, iż nasze neurotransmitery produkują hormony szczęścia, przez co nasze samopoczucie wzrasta. Dlatego też, na skołatane nerwy, nie ma lepszego pomysłu niż jogging!

Zanim rozpoczniesz swój trening, przyda Ci się kilka praktycznych informacji. Przed każdym dystansem, koniecznie zrób rozgrzewkę. Ćwiczenia rozciągające wykonuj zarówno przed, jak i po treningu. Staraj się biegać systematycznie najlepiej 3 lub 4 razy w tygodniu. Początkowo wykonuj ok 15 minut truchtu, sukcesywnie zwiększając dystans. Kiedy już wypracujesz swoje tempo, a Twoje nogi nabiorą wprawy, możesz wykonywać ćwiczenia zmiany tempa podczas biegu (trucht, przyspieszenie, sprint, trucht).

Jogging najlepiej jest uprawiać na miękkiej, naturalnej, przyjaznej Twoim stawom powierzchni. Doskonałym miejscem będzie las, albo pobliski park.

Jeśli chodzi o garderobę biegacza, ubierz się wygodnie! Zainwestuj w dobre buty, które uchronią Twoje ścięgna i stawy przed kontuzją. Pozostałe elementy dobierz według uznania, ważne aby Twój ubiór był wykonany z naturalnych, „oddychających” włókien.

W przypadku gdy cierpisz na różnego rodzaju schorzenia kręgosłupa, stawów kolanowych czy choroby serca koniecznie skonsultuj się z lekarzem, wysiłek tego typu może być dla Ciebie niewskazany!


Related posts:

  1. Trening cardio.
  2. Masuj na zdrowie!
  3. Z kiełkami po zdrowie!

comment closed

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.