You are here: Home // Porady // Asany a oddychanie.

Asany a oddychanie.

joga2

Asana to ćwiczenie w jodze. Asany mają nie tylko za zadanie poprawić kondycję naszych mięśni, ale także poprawiają nasz proces oddychania. Klasycy jogi nauczają, że wiele asan służy również rozwijaniu szczególnych talentów, zdolności, możliwości i paranormalnych mocy.

Jaki jest wpływ asan na człowieka?

- asany poprawiają kondycję fizyczną i psychiczną,
- wzmacniają mięśnie i tonizują je poprzez napinanie i rozluźnianie,
- normalizują ciśnienie krwi i jej krążenie,
- poprawiają elastyczność i ruchliwość kręgosłupa i stawów,
- wzmacniają
system immunologiczny,
- poprawiają obieg limfy,
- działają na narządy wewnętrzne, gruczoły i nerwy,
- usprawniają działanie wszystkich układów organizmu,
- odświeżają i oczyszczają skórę,
- rewitalizują wątrobę, jelita, śledzionę, nerki płuca,
-
korygują wady postawy.

Jak już wspomniano wyżej, głównym zadaniem jogi jest upłynnienie ludzkiego oddechu. Proces prawidłowego, głębokiego oddychania, działa następująco:

- uczy nawyku prawidłowego oddechu,
- uspokaja emocje i myśli – wycisza,
- równoważy i usprawnia metabolizm i system energetyczny,
-
wzmacnia serce i płuca – zwiększa ich życiową pojemność,
- stabilizuje system nerwowy – łagodzi zły nastrój, depresję i nerwice,
- dotlenia każdą komórkę organizmu.

Działanie asan uzupełnia się z mocą oddechu. Taki zgrany duet z podwójną siłą może oddziaływać na psychofizyczną całość, jaką jest człowiek. Praktyka jogi może sprostać chorobom dziedzicznym, nabytym – do których sami się przyczyniliśmy oraz tym, które nękają nas z powodu zakłócenia którejś z energii w organizmie. Ułatwia także powrót do zdrowia. Relaksujące właściwości jogicznej praktyki wprowadzają harmonię i wewnętrzną równowagę, redukują napięcie i stres. Reasumując – joga to zdrowie!

Related posts:

  1. Dlaczego joga?
  2. Aaaby poprawić pamięć!

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.