You are here: Home // Uncategorized // Aaaby poprawić pamięć!

Aaaby poprawić pamięć!

Diety na dobrą pamięć.

Ach ta skleroza! Kłopoty z pamięcią mają wszyscy, niezależnie od wieku. Aby temu zapobiec warto odpowiednio się odżywiać. Istnieje bardzo wyraźny związek między sposobem odżywiania się, a zdolnościami umysłowymi. To co dostarczamy naszemu mózgowi, w znacznym stopniu wpływa na naszą sprawność. Mózg zużywa aż do 20-25% energii dostarczanej organizmowi. Jego pokarmem są glukoza i tlen.

Sprawny układ krwionośny ma niebagatelne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. Zdrowe serce, to sprawny umysł.
Dieta na wzmocnienie pamięci składa się z pięciu dań: trzech głównych posiłków i dwóch przekąsek.

Należy jeść:
Ciemne pieczywo razowe, pestki, ziarna oraz produkty z pełnego ziarna: brązowy ryż, gruboziarniste kasze.
Ryby – to niezwykle wielkie bogactwo zbawiennych dla układu krążenia kwasów omega-3, a także cenne źródło witaminy D. Jedzenie ryb w pozytywny sposób wpływa na pracę mózgu, szczególnie dobre działanie ma na funkcjonowanie neuronów w wieku dojrzałym.
Szpinak, kapusta, gorczyca, rzepa – liście tych warzyw zawierają substancje, które usprawniają działanie pamięci. Obniżają też ryzyko zachorowań na choroby serca.

Co przegryzać, aby mieć dobrą pamięć?


Orzechy włoskie – spożywanie orzechów wpływa bardzo korzystnie na kondycję naszego umysłu. Minerały zawarte w orzechach poprawiają koncentrację i pamięć. Orzechy włoskie dostarczają do mózgu naturalny tłuszcz, witaminę E, C oraz kwas lanolinowy, który jest niezbędny dla pracy wszystkich komórek nerwowych. Ponadto spożywanie orzechów większych ilościach zalecane jest szczególnie osobom chorym na depresję.
Pestki dyni – sprawiają, że umysł pracuje na wysokich obrotach, polepsza się pamięć i zdolność koncentracji. Pestki dyni pozwalają usuwać toksyny i działają zbawiennie na system nerwowy.

Winogrona – usprawniają proces dotleniania mózgu i zwiększają chłonność umysłu. Oprócz potasu zawierają żelazo, magnez oraz sporą dawkę witamin.
Śliwki – dzięki zawartemu w nich potasowi usprawnia się proces krążenia. Zawierają witaminy B1 i B3, które łagodzą stres i korzystnie wpływają na pracę mózgu.
Gorzka czekolada –  jest źródłem antyoksydantów oraz substancji, które mają działanie podobne do kofeiny.
Jagody –  skutecznie zmniejszają ryzyko zachorowania na Alzheimera oraz demencję. Ponadto jagody doskonale stymulują umiejętność nauki oraz zdolności motoryczne.

Na dobrą pamięć warto też pić zieloną herbatkę. Natomiast unikać należy czarnej herbaty, kawy i napojów z kofeiną. Choć chwilowo pobudzają organizm, to tak naprawdę później osłabiają koncentrację i pamięć. Rozwojowi pamięci na pewno nie sprzyja alkohol.

Na dobrą pamięć zaleca się też ruch na świeżym powietrzu i dobry sen.

Related posts:

  1. Dlaczego warto jeść ryby?

Leave a Reply

Copyright © 2009 Dieta | Odchudzanie | Zdrowa żywność. All rights reserved.